پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶
تأثير غير قابل انكار نمايشگاه كتاب در رونق بازار نشر

مدير مسوول انتشارات نورالسجاد با بيان اين‌كه تأثير نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در افزايش فروش آثار، امري غير قابل انكار است، دليل اين امر را ايجاد فرصتي مناسب براي تبليغات و بازاريابي كم‌هزينه و آسان براي انتشاراتي‌ها دانست._

محمد جلال‌وند، مدير انتشارات نورالسجاد، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب درباره حضور اين انتشارات در نمايشگاه بين‌المللي كتاب گفت: انتشارات نورالسجاد در نمايشگاه بين‌المللي كتاب امسال با 50 عنوان كتاب كه حدود 60 درصد از آن‌ها چاپ اول‌اند، حضور خواهد داشت.

از كتاب‌هاي قابل توجهي كه اين انتشارات در نمايشگاه كتاب عرضه مي‌كند مي‌توان به مجموعه هشت جلدي «گلشن ابرار»، «بانوان نمونه» و جلد دوم آن با عنوان«بانوان صدر اسلام» كه توسط پژوهشكده باقرالعلوم تهيه، تدوين و تنظيم شده‌اند، اشاره كرد.

وي افزود: از ديگر آثار برگزيده اين انتشارات، كتاب‌هاي «المؤمن» و «الزهد» نوشته ابوعلي‌محمدابن‌همام و ترجمه عبدالله صالحي و «مجموعه فقه ‌و زندگي» زير نظر حجت‌الاسلام فلاح‌زاده و به سفارش ستاد احيا هستند.

جلال‌وند با بيان اين‌كه استقبال از آثار انتشارات نورالسجاد در سال‌هاي گذشته چندان مطلوب نبوده است، گفت: متأسفانه برخي كتاب‌هاي ديني در سال‌هاي اخير به دليل پرداخت ضعيف، سبب به حاشيه رانده شدن آثار ديني ارزشمند و گرايش خوانندگان به كتاب‌هايي با موضوعات عمومي شده‌اند. 

وي درباره علت اين امر اظهار داشت: وجود برخي كتاب‌هاي ديني با پرداختي خلاصه‌وار و نه چندان عميق و استفاده از منابع نامعتبر در بازار نشر، سبب نامفهوم شدن اين متون و از دست رفتن اشتياق خوانندگان مي‌شود.

وي درباره راهكارهاي اين مشكل گفت: تحقيق بيشتر بعضي نويسندگان و همچنين خودداري انتشاراتي‌ها از چاپ آثاري كه داراي منابع و مراجع نه چندان معتبر و محتوايي كم عمق‌اند، از راه‌حل‌هاي اساسي در حل اين مشكل به حساب مي‌آيند. 

جلال‌وند با اشاره به تلاش انتشارات نورالسجاد در برگزيدن آثار ارزشمند براي چاپ، درباره بيشتر شدن استقبال بازديدكنندگان از آثار اين انتشارات و همچنين ديگر انتشاراتي‌ها در نمايشگاه بين‌المللي كتاب ايران گفت: بازاريابي و تبليغات به‌ويژه قبل از نمايشگاه كتاب، يكي از دلايل اصلي افزايش بازديدكنندها از غرفه‌هاست. 

وي با اشاره به اقدام برخي انتشاراتي‌ها براي عرضه آثار پرفروش ديگر مؤسسات نشر گفت: اين اقدام، عملي غير قانوني است كه بايد براي جلوگيري از آن، پيش‌بيني‌هاي لازم در نمايشگاه كتاب امسال در نظر گرفته شود. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از شانزدهم تا بيست ‌و ششم ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها