شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
قربانی: تامين نيازهاي اوليه، عامل گرايش مردم به مطالعه است

عضو هيات‌ رييسه مجلس شورای اسلامی، تأمين نيازهاي اوليه را عاملي براي گرايش جامعه به سوي برطرف ‌ساختن نيازهاي ثانوي‌ نظير مطالعه كتاب خواند. وي همچنين گفت: تلاش دست‌اندرکاران نظام فرهنگي و اجتماعي در توسعه کتابخانه‌ها و فراهم‌کردن زمینه نیاز جویندگان کتاب و مطالعه، از ديگر عوامل رشد سرانه مطالعه به شمار مي‌روند./

حجت‌الاسلام موسی قربانی، نماينده مردم قائنات در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از افزایش سرانه مطالعه به عنوان رخدادي خوشنود‌كننده يادكرد و اظهار داشت: تأمين نيازهاي اوليه يكي از دلايل گرايش افراد جامعه به سوي مطالعه و تمايل به برطرف‌سازي نيازهاي ثانويه از طريق خواندن كتاب و كسب آگاهي بيشتر است.

وي با اشاره به آمارهاي جهاني سرانه مطالعه گفت: اگرچه پيشرفت‌هايي در اين زمينه حاصل شده است، اما هنوز با سرانه مطالعه بین‌المللی فاصله زيادي داريم و براي از بين‌بردن آن بايد بيش از پيش تلاش كنيم.
 
نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: فضای عمومی جامعه و تلاش دست‌اندرکاران نظام فرهنگي و اجتماعي در راستای توسعه کتابخانه‌ها و فراهم‌کردن زمینه نیاز جویندگان کتاب و مطالعه، از ديگر عوامل رشد سرانه مطالعه به شمار مي‌روند.

وی حوزه تألیفات ديني را نيازمند توجه بيشتر نويسندگان و توليدكنندگان آثار مكتوب دانست و اظهار داشت: به‌روز کردن کتاب‌های دینی از ضروریات است اما تشخیص این موضوع نیازمند پژوهش‌ است تا نیازهای جامعه از طریق علمی و به درستی شناسایی و بر طرف شوند.

حجت‌الاسلام موسی قربانی با تأكيد بر لزوم كسب آگاهي و شناخت در انجام تمامي كارها، بيان داشت: اگر با شناخت و مطالعه گام برداریم، بسیاری از فرصت‌سوزی‌ها از بین می‌رود و از انجام کارهای تکراری و موازی‌کاری‌ها نيز پرهیز خواهد شد.

عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطر نشان كرد: با انجام تحقیقات علمی و نیازسنجی در جامعه و تالیف در حوزه‌هایی که نیاز مردم جامعه است، روند مطالعه و ميزان گرايش خانواده‌ها به سوي کتابخوانی افزایش خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط