شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۸
آشنايي با اصول و فنون ادبيات عرب در بهره‌گيري از آيات قرآني

آموزش علوم صرف، نحو و بلاغت زبان عربي در سومین جلد از مجموعه «تجزيه و ترکيب و بلاغت قرآن» با تهيه و تدوين عباس ظهيري به زودي تجديد چاپ مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نادر يزداني، مسوول فروش موسسه بوستان كتاب با اعلام اين خبر افزود: اين كتاب با هدف بهره‌مندي از آموزه‌هاي آسماني قرآن كريم به آموزش زبان و ادبيات عرب مي‌پردازد.

مسوول فروش موسسه بوستان كتاب اظهار داشت: اين اثر به تفسير، تجزيه و تركيب سوره‌هاي انفطار، مطفین، انشقاق، بروج، طارق، اعلی، عاشیه، فجر، بلد و شمس اختصاص دارد.

وي افزود: نويسنده اين اثر سعى دارد علاوه بر آشنايى خوانندگان با قواعد عربى، كيفيت تطبيق آن قواعد بر مصاديقشان را به طور كامل تبيين كند.

يزداني با توجه به مقدمه اين اثر بيان داشت: جايگاه ادبيات عرب و اهميت آن، بر آشنايان به علم پوشيده نيست. طلبه‌هاي حوزه علميّه در ابتداى علم‌اندوزي، به فراگيرى ادبيات عرب(صرف، نحو و بلاغت) مى‌پردازند. آنچه در آغاز راه، مشكل دانشجويان اين علوم به شمار مى‌رود، اين است كه پس از فراگيرى قواعد، در مرحله اجرا و به كارگيرى و تطبيق آنها با مصاديق، دچار ابهام مى‌شوند.

چاپ دوم از سومين جلد مجموعه «تجزيه و ترکيب و بلاغت قرآن» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 1000 نسخه، 404 صفحه، قطع وزيري و جلد سلفون به زودي روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط