چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
اجرای ۳۵ برنامه ملی و بین المللی به مناسبت یادروز حافظ

فارس- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از اجرای ۳۵ برنامه ملی و بین‌المللی به مناسبت هفته فرهنگی و هنری حافظ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، حمید رضا قانعی ظهر چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت معرفی برنامه‌های بزرگداشت یادروز حافظ که از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: یکی از ویژگی های مهم که قریب به شش ماه در دبیرخانه دنبال شد ارتقا به سطح ملی بود و دبیرخانه و ستاد اولیه در انجمن ملی شکل گرفت.

وی افزود: ۲۰ کشور از سراسر دنیا در بزرگداشت مراسم حافظ همراهی خواهند کرد.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، در روز ۱۹ مهر ۱۴۰۲ روز بزرگداشت حافظ میهمانان خارجی از کشور هند حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امسال آغاز مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی و هنری حافظ در تهران و امجمن آثار و مفاخر فرهنکی است افزود: به مناسبت یادروز حافظ دیوار نگاره میدان ولی عصر و میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به تصویری از حافظ خواهد شد.

وی از اجرای ویدیو مپینگ حافظ بر روی برج آزادی شهر تهران نیز خبر داد و گفت: امسال تلاش شد به قشرهای مختلف مخاطبین توجه شود.

قانعی با بیان اینکه ویژه برنامه بزرگداشت حافظ به همت دانشگاه شیراز، میراث فرهنگی ، شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی برگزار خواهد شد به حضور رییس جمهور و دولت در مراسم یادروز حافظ اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی شده که در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی و هنری حافظ حجت الاسلام ابراهیم رییسی سخنران مراسم باشد و افزون بر مقامات استانی سخنرانی ایشان را داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در مراسم یادروز حافظ نشان بین الملی و تمبر حافظ رونمایی شود

آیین گلباران آرامگاه حافظ برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره مل فرعنگ و ترشاد اسلامی فارس از گلباران آرامگاه حافظ در صبح روز ۲۰ مهر با حضور مردم خبر داد و گفت: امسال با همکاری ارکستر سمفونی فارس  ارکستر موسیقی حافظ در تالار حافظ به صحنه خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در طول هفته فرهنگی و هنری حافظ با مشارکت انجمن خوشنویسان برنامه های ترتیب یافته این از بداهه نویسی و خطاطی ابیات دیوان حافظ در آرامگاه این شاعر خبر داد و افزود: 

مدیر مرکز حافظ شناسی نیز در این مراسم اظهار کرد: در یادروز حافظ ۶ میهمان سخنرانی خواهند داشت.

سعید حسام پور افزود: در راستای برگزاری نشست های تخصصی به جهت معرفی حافظ، سلسله نشست های تخصصی مجازی با حضور اساتید برجسته و مطرح ویژه دانشجویان فارسی زبان در کشورهای استانبول، امارات متحده عربی، ایتالیا، استرالیا و بنگلادش برگزار می شود.

وی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز مبنی بر اینکه در بیست و هفتمین دوره بزرگداشت حافظ اثری پژوهشی و‌ نوشتاری نشان حافظ را دربافت خواهد کرد گفت: امسال به دلیل اینکه از سوی شورای علمی یادروز حافظ اثری شایسته دریافت نسان حافظ نشد این نشان اهدا نخواهد شد.

برگزاری نشستهای علمی ترویجی

محمد مرادی استاد دانشگاه و رییس بخش زبان و‌ادبیات فارسی دانشگاه شیراز در این نشست از برگزاری چهار نشست علمی ترویجی از ۱۵ تا ۱۸ خبر داد.

به گزارش ایبنا؛ هفته فرهنگی و هنری بزرگداشت حافظ از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه ​​​​​​برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها