جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
شمس تبریزی و شهر خوی باید به جهانیان معرفی شود

آذربایجان‌غربی-رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور گفت: باید برنامه‌ریزی منسجمی صورت گیرد تا شهر خوی و همچنین شمس تبریزی در طول سال با اقبال ایرانیان و جهانیان علاقه‌مند به زبان فارسی و فرهنگ ایرانیان مواجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوی، محمود شالویی عصر جمعه در آئین اختتامیه نهمین همایش بین المللی شمس و مولانا که در مجتمع فرهنگی بوتراب خوی برگزار شد، گفت: صد و یک سال از تاسیس انجمن مفاخر کشور می‌گذرد و انجمن در این مدت 38 بارگاه بنا کرده است که آرامگاه فردوسی، حافظ، سعدی، خیام، عطار و بابا طاهر از جمله این آثار است. 

وی ادامه داد: ساخت بنای یادبود برای بیدل دهلوی، سید حیدر آملی، سید شهاب الدین سهروردی و ... نیز در دستور کار است.

شالویی در ادامه با انتقاد به آرامگاه شمس تبریزی در خوی، افزود: چرا باید آرامگاه شمس تبریزی این چنین باشد؟ مسئولین باید به‌صورت جدی وارد کار شوند. 
 
رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور ادامه داد: باید برنامه‌ریزی منسجمی صورت گیرد تا شهر خوی در طول سال با اقبال ایرانیان و جهانیان علاقه‌مند به زبان فارسی و فرهنگ ایرانیان مواجه شود و شهر خوی و شمس تبریزی به نحو مناسبی به دنیا معرفی شوند.

شالویی با اشاره به اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای اولین‌بار بزرگراه فرهنگی به نام «حکمت» را حد فاضل بین سهرورد در زنجان تا همدان به طول ۱۴۶ کیلومتر احداث خواهد کرد، گفت: این بزرگراه یک منطقه ویژه فرهنگی و از ابتکارات دولت مردمی سیزدهم است و تاکنون در کشور  منطقه ویژه فرهنگی ساخته نشده است.

وی افزود: امیدواریم این جاده بتواند از مسیر خوی به قونیه مریدی را به مرادی متصل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها