سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
مجموعه کتاب «قهرمان من» روایت فداکاری‌ها و قهرمانان واقعی کشور است

قم- به مناسبت هفته دفاع مقدس، نشست رونمایی از کتاب‌های «حاج همت» و «آرمان عزیز» از مجموعه قهرمان من و پویش کتابخوانی «آرمان عزیز» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور ظهر سه‌شنبه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در نشست رونمایی از کتاب‌های «حاج همت» نوشته ناهید رحیمی و «آرمان عزیز» که در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور شهیدانی است که دل در گرو عشق خداوند داشتند و فداکاری‌ها و رشادت‌های آنان زمینه امنیت امروز ما را فراهم کرده است.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: تدوین مجموعه کتاب «قهرمان من» روایت فداکاری‌ها و قهرمانان واقعی کشور ماست و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی نیز حمایت و ترویج این مجموعه کتاب ارزشمند است که به نوعی می‌توان آن را مصداق بارز جهاد تبیین دانست.

زبان هنر و کتاب، بهترین وسیله برای افزایش آگاهی و تغییر در رفتار و تفکر است

در ادامه این نشست، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: امنیت و آسودگی امروز ما، حاصل فداکاری، ایثار و حماسه‌های شهدای دفاع مقدس و 6090 شهید استان قم که جا دارد یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز گروه سرود مدرسه قطب راوندی و معلم شهید حمید صادقی را که در یکم بهمن 1365 اتوبوس آنها مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار گرفت را گرامی بداریم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با روایت فداکاری‌های شهدا و با استفاده از زبان هنر و کتاب که بهترین وسیله برای افزایش آگاهی و دانایی است، نقشی در زنده نگاه داشتن و آشنایی نسل جدید با شهدای دفاع مقدس داشته باشیم.
 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در پایان بیان کرد: خواندن و مطالعه می‌تواند نه تنها باعث دانایی بلکه تغییر رفتار و تفکر ما شود و این آگاهی در نهایت می‌تواند در جهاد تبیین و روایت‌گری و حضور فعالانه در فعالیت‌های اجتماعی همراه و همیار ما باشد و امیدوارم نسل آینده با ایجاد عادت مطالعه بتواند جامعه‌ای کتابخوان را برای ایران اسلامی حفظ کند.

روایت، تعیین کننده خوب یا بد بودن اتفاقات و جریان‌ها

حجت‌الاسلام محمدرضا جوان آراسته، فعال فرهنگی در این مراسم در سخنانی با موضوع «جنگ روایت‌ها: جنگ هویت‌ها» گفت: ما از کودکی با روایت‌هایی که توسط پدر و مادر و سپس معلمان به ما می‌گویند رشد می‌کنیم و درمی‌یابیم که چه چیزی خوب و چه چیز بد است؛ به طور کلی دسترسی به واقعیت‌ها سخت است و مخاطب فست فودی امروز نیز تلاشی برای رسیدن به واقعیت‌ها نمی‌کند و به روایت‌ها تن می‌دهد، در نتیجه روایت‌ها در زندگی ما تاثیر گذار می‌شوند و تعیین کننده خوب بودن و بد بودن شخصیت‌ها و اتفاقات می‌شوند.

وی یادآور شد: مجموعه قهرمان من، کاری رو به جلو و قدم مثبتی در راه از تاریکی در آوردن شخصیت‌ها و قهرمان‌های دفاع مقدس و ایران اسلامی بود که به عنوان قدم اول کاری بسیار ارزشمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها