دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
وزیر فرهنگ درباره «هویت شهرهای فرهنگی» سخنرانی می‌‌کند

وزیر فرهنگ در پی سفر به ایلام، غفلت درباره هویت شهرهای فرهنگی را متذکر شده و نوشته بود: «هویت شهرهای فرهنگی همواره مورد غفلت واقع شده و همین امر، زمینه‌ساز «شکاف آگاهی» در نسل‌های جدید از هویت ملی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در ادامه توئیت محمدمهدی اسماعیلی آمده است: «ایلام به‌عنوان گهواره فرهنگی ایرانیان و شهری پیشرو در دوره اسلامی از نمونه‌های این غفلت است. در سفر امروز، احیای هویت شهرهای فرهنگی در دستور کار وزارت فرهنگ بود.»
 
همچنین سیدسعید لواسانی در پاسخ به این توئیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوشته بود:
 
سخن مبارکی است، اما احیای شهرهای فرهنگی نیاز به مبانی فلسفی متقن دارد، وگرنه به نتیجه نخواهید رسید.
 
وی همچنین افزود: مشکل اصلی تناقضی است که جهان مدرن ایجاد کرد و هویت شهرها و مردم ما را تهدید می کند. اما در شهر فرهنگی همانگونه که در حافظه تاریخی ایران است، هیچ تناقضی نیست.»
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در توئیتی جدید در پاسخ به واکنش انجمن حکمت و فلسفه دانشگاه تهران مبنی بر دعوت محمدمهدی اسماعیلی برای مباحثه درباره هویت شهرهای فرهنگی، با اعلام آمادگی برای حضور به این دعوت، نوشت:
 
«با تشکر از دعوت انجمن علمی حکمت و فلسفه دانشگاه تهران و اظهارنظر آقای دکتر لواسانی، از حضور در جلسه مباحثه پیرامون «مبانی حکمی شهرهای فرهنگی و امکان تحقق آن‌ها» استقبال می‌کنیم.
 
بحث‌های علمی درباره فلسفه فرهنگ، تمدن‌پژوهی، زیباشناسی و… زیربنای هر تحول فرهنگی‌ است. این تحول بدون مشارکت نخبگان به سرانجام نمی رسد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها