دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
جشن انتخاب پایتخت کتاب ایران نیمه دوم آبان‌ماه برگزار می‌شود

سمنان- دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران از برگزاری جشن پایتخت کتاب ایران همزمان با نیمه دوم آبان ماه خبر داد و گفت: هنوز میزبان این جشن بزرگ مشخص نشده است.

اسماعیل جانعلی‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با بیان اینکه جشن انتخاب پایتخت کتاب ایران همه ساله برگزار می‌شود، تأکید کرد: هر سال یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود که به نوعی تقدیر از خدمات مسئولان و مردم آن شهرستان در زمینه ترویج مطالعه است. 

وی با اشاره به جنبه انگیزشی این انتخاب بیان کرد: پایتخت کتاب به نوعی مروج فعالیت‌های حوزه مطالعه و کتابخوانی محسوب می‌شود. 

دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران با بیان اینکه پایتخت کتاب ایران توسط یک هیئت که وزیر ارشاد اسلامی حکم آنها را صادر می کند، انتخاب خواهد شد، تاکید کرد: اعضای این هیئت تا پایان مهر ماه از داوطلبان پایتخت ایران بازدید و در جریان فعالیت‌های این شهرها قرار می‌گیرند تا در نهایت یک شهر معرفی شود. 

جانعلی پور با بیان اینکه سمنان نخستین شهری بود که از زیرساخت‌های آن بازدید کردیم، ابراز کرد: اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان برای ترویج مطالعه انجام شده است. 

وی با بیان اینکه شهر پایتخت کتاب ایران در نهایت بعد از بازدید همه 12 نامزد معرفی می شود، گفت: قدر مسلم اینکه جشن پایتخت کتاب ایران نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می شود اما میزبان آن، در واقع پایتخت کتاب ایران خواهد بود که هنوز مشخص نشده است. 

دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: ارائه طرح‌ها و فعالیت‌های حوزه مطالعه با مشارکت مردم، جلب مشارکت‌های عمومی در زمینه طرح های فرهنگی و کتابخوانی و استفاده از فناوری‌های نوین و ... در زمره ملاک‌های بازدید ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها