چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
توزیع کتاب و لوازم التحریر در مناطق روستایی زنجان

 زنجان- جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، کتاب و لوازم التحریر در مناطق روستایی زنجان توزیع شد.

ابوالفضل طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در مناسبت‌های مختلف گروه‌های جهادی که تعداد آنها بیش از 700 مورد است در مناطق محروم حضور پیدا کرده و خدمات متعددی به گروه هدف ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امور مربوط به گروه‌های جهادی صرفا عمرانی نبوده و خوشبختانه مباحث فرهنگی نیز در ارائه خدمات پررنگ شده است، اضافه کرد: در همین راستا گروه‎‌های جهادی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی روخوانی قرآن کریم، آموزش درست خوانی برای افراد بی‌سواد، آموزش حفظ قرآن کریم را ارائه می‌دهند.

طهماسبی ادامه داد: همچنین این گروه‌ها در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی نیز خدماتی مانند ارائه مشاوره‌های تحصیلی، برنامه‌های کمک درسی و ارتقای سطح علمی، ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری و آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان و ویژه برنامه‌های زنان و بانوان نیز وارد عمل شده و خدمات تاثیرگذاری ارائه داده‌اند.

وی از توزیع کتاب درسی و کتاب‌های مذهبی توسط گروه‌های جهادی در مناطق روستایی نیز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در آغاز فصل مدارس قرار داریم، یک هزار و 125 بسته لوازم‌التحریر و به همین تعداد کتاب درسی بین دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی توزیع شد.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان همچنین از تهیه کیف و ملزومات مدرسه برای تعدادی از دانش‌آموزان خبر داد و گفت: البته نیاز به نوشت افزار و کتاب هنوز برطرف نشده و نیازمند همراهی خیرین در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی در استان فقط به فعالیت در بخش عمرانی و خدمات پزشکی اکتفا نکنند، بلکه باید در زمینه فرهنگی نیز نقش آفرین باشند.

طهماسبی گفت: معتقدیم؛ فعالیت گروه‌های جهادی باید توأم با پیوست فرهنگی باشد و مسائلی مانند حجاب، نماز و ... باید مورد توجه جهادگران قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها