یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸
غرفه کتاب و کودک حسینیه کودک تبلیغات اسلامی ایلام در مرز مهران تجهیز می‌شود

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: غرفه کتاب و کودک در حسینیه کودک سازمان تبلیغات اسلامی استان واقع در مرز مهران برای زائران کودک و نوجوان تجهیز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، سمیه حیدری گفت: امسال همچون سال گذشته، موکب این اداره‌کل در اربعین فعال است و علاوه بر موکب کتابخانه امام رضا(ع)شهر مهران، یک غرفه در کنار موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) با همکاری ادارات فرهنگی استان برپا شده است.
 
وی ادامه داد: شعار امسال موکب‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور «سر فصل کتاب عشق ما،حسین(ع) است» و ما در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته با توجه به تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار محترم مبنی بر توسعه فرهنگ عاشورایی در میان زائران، تصمیم گرفتیم تا با استفاده از امکانات موجود و تجربه و دانش کتابداران استان، در کنار شور حسینی، شعور حسینی را نیز ترویج کنیم.
 
حیدری اضافه کرد: محور فعالیت‌های فرهنگی موکب‌ها، کودکان و نوجوانان هستند و برنامه‌هایی هم‌چون نقاشی، رنگ‌آمیزی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی، کاردستی، کاغذ و تا و... در نظر گرفته‌ایم.
 
وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری در کتابخانه مرکزی ایلام با کمک دبیر محفل ادبی شهرستان ایلام، یک گروه شاهنامه‌خوان و نقاله‌خوان از نسل دهه ۹۰ با عنوان فرزندان عاشورایی، تشکیل شده و این گروه به عنوان راویان کربلا و نقل عاشورایی در موکب‌ها برنامه اجرا می کنند.
 
به گزارش ایبنا اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، سال گذشته و امسال در مرز مهران موکب با رویکرد فرهنگی و هنری با اجرای فعالیت‌های مختلف با محوریت کتاب، برپا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها