جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
برگزاری نشست قصه‌گویی نوجوانان/ آغاز به کار موکب فرهنگی «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» در آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی-برگزاری نشست قصه‌گویی نوجوانان جنوب استان آذربایجان‌غربی، کارگاه آموزشی «روش های مطالعه و یادیگیری» در کتابخانه مستوره کردستانی، کارگاه آموزشی واژه پردازی در کتابخانه عمومی گنج دانش شهر قوشچی و آغاز به کار موکب فرهنگی «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» از اول شهریور عناوین اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان‌غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان میاندوآب روز یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ میزبان نشست قصه‌گویی نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ی مراکز کانون جنوب استان بود.

شادی پاکزاد، مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ مهاباد، مدرس قصه‌گویی و دارنده‌ عنوان سوم بخش بین‌الملل بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ابتدای این نشست به ذکر نکاتی در خصوص انواع قصه، معیارهای انتخاب قصه‌ مناسب، استفاده از زبان بدن و ابزار در قصه‌گویی پرداخت.

نقد قصه‌های ارائه شده‌  قصه‌گویان نوجوان و ذکر نکات کلیدی و آموزنده توسط پاکزاد از دیگر بخش‌های این نشست یک‌روزه بود. و بخش دیگری از این نشست نیز با تشریح مبانی نظری قصه‌گویی آیینی سنتی توسط افسانه بازیار مسئول مرکز شماره یک مهاباد و برگزیده‌ی منطقه‌ای راه‌یافته به بخش بین‌الملل بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون همراه بود.

هدف از برگزاری این نشست، ایجاد آمادگی به‌منظور حضور قصه‌گویان در بیست و پنجمین جشنواره‌  بین المللی قصه‌گویی که مرحله‌ی استانی آن در آبان‌ برگزار خواهد شد عنوان شده است. نشست قصه‌گویی نوجوانان شمال استان نیز روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ به میزبانی کانون پرورش فکری خوی برگزار شد.
 
آغاز به کار موکب فرهنگی «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» از اول شهریور
زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی از آغاز به کار موکب فرهنگی «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» از اول تا هفدهم شهریور ۱۴۰۲ در پیرانشهر خبر داد.

آب‌سوران با بیان این‌که کانون استان با ۳ موکب فرهنگی، اسکان و تماشاخانه سیار در خدمت زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین خواهد بود، افزود: معرفی شخصیت قهرمانان کربلا، بلندخوانی کتاب، ایستگاه «بیا با هم فکر کنیم» ایستگاه کاردستی، تهیه سربند منقش به نام مبارک امام حسین علیه السلام، کارت پستال، نشانگر، ایستگاه نقاشی، قصه‌گویی، برپایی نمایشگاه آثار نقاشی کودکان در محل موکب و ایستگاه مطالعه عناوین برخی از برنامه‌های تدارک دیده شده جهت اجرا در این موکب هستند.

مدیر کل کانون استان، پویش عکاسی در قالب ارائه فراخوان به زائران را از دیگر برنامه‌های موکب فرهنگی کانون ذکر و بیان کرد: موکب اسکان کانون استان نیز آماده میزبانی از کارکنان کانون سراسر کشور در مرکز فرهنگی هنری پیرانشهر واقع در خیابان شهید بهشتی روبروی ستاد انتظامی این شهرستان می‌باشد.

وی با اشاره به‌ این‌که محل استقرار تماشاخانه سیار کانون کشور در محوطه پارکینگ کارخانه قند پیرانشهر می‌باشد، گفت این تماشاخانه آماده‌  خدمت رسانی به زائران اربعین در قالب برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای نمایش «مشک‌های خالی» به کارگردانی زهرا مریدی، مداحی، سرود، نقالی و پرده‌خوانی خواهد بود.


 

کارگاه آموزشی «روش های مطالعه و یادیگیری» در کتابخانه مستوره کردستانی برگزار شد
در راستای طرح «آفتاب کتاب» و به همت کتابخانه عمومی مستوره کردستانی بوکان کارگاه «روش های مطالعه و یادگیری» در سالن مطالعه آقایان کتابخانه برگزار شد.

سیامند عبدی، کتابدار کتابخانه مستوره کردستانی بوکان و مدرس گارگاه، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با روشهای مطالعه و یادگیری، صرفه‌‌جویی در زمان، لذت از مطالعه، بازده بیشتر مطالعه عنوان کرد.

وی در این خصوص اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان با روش های مطالعه و خواندن آشنایی ندارند و همین باعث سرخوردگی و زدگی از مطالعه می‌شود، آنها زمان زیادی را صرف مطالعه و یادگیری می‌کنند ولی چون با روش مطالعه آشنایی ندارند متاسفانه باعث شکست آن‌ها در تحصیل و کار می‌شود.

مدرس کارگاه ادامه داد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با انبوهی از اطلاعات سروکار داریم پس باید بدانیم چگونه این اطلاعات را مدیریت کنیم و از حافظه خود بیشترین بهره و استفاده را ببریم. روش‌های مطالعه همچون کلیدی برای درک بهتر از مطالب خواندنی و استفاده بهتر از حافظه است.

این کارگاه چهار جلسه با محوریت شیوه های مطالعه، آموزش تندخوانی و تصویرسازی ذهنی ویژه برادران و خواهران ادامه خواهد داشت.
 
کارگاه آموزشی واژه پردازی در کتابخانه عمومی گنج دانش شهر قوشچی شهرستان ارومیه برگزار شد
هم‌زمان با اجرای طرح «آفتاب کتاب» به همت کتابخانه عمومی گنج دانش، کارگاه آموزشی واژه پردازی در کتابخانه عمومی گنج دانش شهر قوشچی شهرستان ارومیه طی ۲۱جلسه دو ساعته برگزار شد.

محسن ملک‌زاده، مسئول کتابخانه گنج دانش در این خصوص گفت: از مجموعه برنامه‌های طرح آفتاب کتاب در کتابخانه عمومی گنج دانش شهر قوشچی «کارگاه آموزشی واژه پردازی» بود که کلیات، تنظیم جداول، حاشیه‌ها، تهیه فرم‌های الکترونیکی، تهیه فهرست مندرجات و نمایه، بخش‌بندی و مباحث مربوط به صفحه آرایی کتاب و پایان نامه از جمله مباحث طرح شده در کلاس بود.

این کارگاه آموزشی روزهای دوشنبه در مدرسه شبانه روزی گل‌های بهشت روستای قره باغ، روزهای سه شنبه هر هفته برای پسران و روزهای چهارشنبه برای دختران در کتابخانه گنج دانش برگزار شد.

مسئول کتابخانه گنج دانش، از همکاری حوزه ۲۶ شهید لطفی و پایگاه شهدای انزل که تجهیزاتی مانند دیتا پروژکتور در اختیار کتابخانه گذاشتند و همکاری آموزش و پرورش منطقه انزل، مدیر مدرسه گل‌های بهشت روستای قره باغ و حجت‌الاسلام کرم زاده، امام جماعت روستای قره ‌باغ صمیمانه قدردانی کرد.

 

به‌مناسبت گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان برنامه‌های متنوع فرهنگی به همت کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی میاندوآب برگزار شد

برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت طرح «آفتاب کتاب» و به مناسبت گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان و فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) در کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی و گلزار شهدای گمنام واقع در نزدیکی کتابخانه برگزار شد.

ربابه محمودی، مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی گفت: همزمان با سالروز بازگشت آزادگان و قرار گرفتن در آستانه ماه صفر و فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع)، برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله قرائت دعای زیارت عاشور در محل گلزار شهدای گمنام، نشست کتابخوان تخصصی جنگ و ایثار و اجرای مسابقه رنگ آمیزی موضوعی بازگشت پرستو ها ویژه اعضای خردسال با همکاری موسسه آوای هنرهای زیبا، مهد قرآن و کانون فرهنگی ولایت و به میزبانی کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی با حضور علاقمندان و اعضای کتابخانه برگزار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها