پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
 رونمایی از تقریظ‌‌های رهبر انقلاب بر دو کتاب در قم /  انتشار فراخوان چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی»

قم - رونمایی از تقریظ‌‌های رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب درباره شهید صدرزاده و انتشار فراخوان چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» از جمله مهمترین عناوین اخبار فرهنگی و ادبی استان قم در فته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره داستان ملی قم، در تالار فرهنگ و هنر قم با حضور مسئولان فرهنگی و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد. امیرعلی عموزاده در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره داستان ملی قم، در تالار فرهنگ و هنر قم، گفت: در جهان رشته‌ای تحت عنوان فلسفه برای کودکان وجود دارد که بدون هیچ تعصبی اگر به خاستگاه این علم اشاره کنیم، مشرق زمین است و در آثار افرادی مثل جناب شیخ اشراق، ابن‌سینا، ابن‌رشد و ابن‌طفیل وجود دارد.

 وی ادامه داد: بعدها دانشمندان مغرب زمین با انسجام بیشتری رشته‌ای را تحت عنوان فلسفه برای کودکان تدارک دیدند.
 
به گزارش ایبنا؛ اسامی برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره براساس رای هیات داوران به شرح زیر است:

 بخش عمومی:

(بزرگسال) با موضوع: تاثیر مدرنیته بر زندگی و آداب و رسوم در روستا.
نفر اول: شقایق دهقان نیری از استان یزد (شهرستان نیر) با داستان «سپیدارهای سبز».
نفر دوم: طاهره مشایخ از استان گیلان (رشت) با داستان «زمانی برای بودن».
نفر سوم: محمد حاجی پورباقری از استان قم  با داستان «دستگاه صوت».
نفر چهارم: سید رضا کوشالشاهی از استان تهران با داستان «اژدهای کمیدان».

بخش ویژه:

(گروه سنی 8تا17سال) داستان اولی‌ها(به قلم کودک و نوجوان) با موضوع سفر به قم و زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) و موضوع آزاد.
برگزیده بخش نوجوان دنیا اسکندزاده  با داستان «سوت پایان» از استان تهران و کسری دکاندار با داستان «تاریخ مقلوب نمی‌شود» از استان آذربایجان غربی.
 برگزیده بخش کودک بهاره منتطری با داستان «بی‌بی» از استان قم و زهرا جبلی با داستان «نذر کبوتر» از استان تهران.
 

 سوگواره «در حجاب آفتاب» در قم برگزار شد
 
به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) سوگواره «در حجاب آفتاب» در قم برگزار شد. بر همین اساس به همت سازمان بسیج مداحان، گروه فرهنگی غدیر مدیا، بنیاد دعبل خزاعی  و کانون شاعران آیینی در ایام شهادت حضرت رقیه(س) تصمیم به برگزاری سوگواره «در حجاب آفتاب» در سطح استان قم شد.
 
علاقه‌مندان  برای شرکت در سوگواره «در حجاب آفتاب» حداکثر 3 اثر خود را در قالب‌های شعر کلاسیک و نوحه با محوریت شعر حضرت رقیه(س)  و موضوعات اقدام جهادی، عفاف و حجاب، خدمت مومنانه، امیدآفرینی و جهاد تبیین به دبیرخانه این سوگواره  ارسال کردند.
 

فراخوان چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» منتشر شد

چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» با موضوع مناسبت‌های محرم و صفر و موضوع ویژه اربعین حسینی توسط واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.

پس از برگزاری 3 دوره سوگواره روضه‌های داستانی، واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم فراخوان چهارمین دوره این سوگواره را منتشر کرد که  در این سوگواره‎ داستان‌های کوتاه با موضوع مناسبت‌های محرم و صفر و موضوع ویژه اربعین حسینی پذیرفته می‌شود.

شرایط شرکت در سوگواره: نویسندگان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را با حداقل هزار کلمه و حداکثر 3 هزار کلمه به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند. آثار باید در قالب فایل ورد به همراه مشخصات کامل در پیام رسان ایتا به شماره: ۰۹۲۳۲۶۲۷۷۵۹ارسال شود. محدودیتی برای تعداد آثار وجود ندارد.

مهلت ارسال آثار: تا پایان روز ۲۰ شهریورماه 1402 خواهد بود و این مهلت تمدید نخواهد شد.

جوایز سوگواره: آثار منتخب در دوسطح برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند. به آثار برگزیده لوح تقدیر و  مبلغ 30 میلیون ریال تقدیم خواهد شد. و به آثار شایسته تقدیر لوح تقدیر و  مبلغ 15 میلیون ریال اهدا می‌شود. پس از ارزیابی و داوری آثار رسیده به دبیرخانه، در مراسم اختتامیه که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزیدگان معرفی و از ایشان تقدیر خواهد شد.  
 
 

 آثار جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) روانه بازار شد

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) علاوه بر خبر انتشار آثار جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از حضور انتشارات مرکز در هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی در مشهد خبر داد.
 
حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی گفت: با لطف خداوند متعال و عنایات اهل‌بیت(ع)، بخش پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار که در ایام تعطیلات تابستان  بنا بر امر آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، در حال فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای بود، آثار ارزشمندی را تولید و روانه بازار نشر کرده است.

وی ادامه داد: چهار کتاب ارزشمندی که توسط انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهاربه تازگی روانه بازار نشر شده است، عبارتند از ویراست جدید کتاب «افضلیة أمیرالمؤمنین علیه‌السلام»، جلد هفتم از «موسوعه الإعتکاف»، دوره سه جلدی «الإمامة فی الکتاب و السنة و التاریخ و الأدب» و «راویان ناصبی و خارجی در صحاح سته».


رونمایی از تقریظ‌‌های رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب درباره شهید صدرزاده

همزمان با روز جهانی مسجد و «اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد» با عنوان «مثل مصطفی» و همچنین «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» صبح دوشنبه ۳۰ مردادماه با حضور رئیس جمهور،تولیت مسجد مقدس جمکران،رئیس بسیج مستضعفان، مسئولین کشوری و لشکری و ۳۰۰۰ نفر از خادمین و دست‌اندرکاران مساجد نمونه سراسر کشور در مسجد جمکران علاوه بر رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب از خانواده شهید مصطفی صدرزاده و نویسندگان کتاب تجلیل به عمل آمد.

در این همایش رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری از ۲ کتاب با موضوع شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده به نام‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» صورت گرفت.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها