سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
داوری مسابقات قرآنی مدهامتان به پایان رسید

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: داوری مسابقات قرآنی مدهامتان به پایان رسیده و برگزیدگان در مرحله کشوری مسابقات که در خراسان رضوی برگزار می‌شود، حضور پیدا خواهند کرد.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امسال این مسابقات به صورت ترکیبی و در فضای مجازی و حضوری برگزار شد، اضافه کرد: بر اساس آمار 300 نفر از فعالان قرآنی در این مسابقات شرکت داشتند.

اسلامی با بیان اینکه این مسابقات شامل بخش رقابتی استانی و کشوری و استعدادیابی قرآنی کودکان زیر هفت سال و بخش ویژه کانون بود، افزود: این مسابقات در بخش (ویژه اعضا) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبّری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت(ع) و در بخش (ویژه کانونی) در رشته‌های طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح تلاوت نور، تولیدات هنری برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزیدگان استانی شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری که مهرماه سال جاری به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود راه پیدا خواهند کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان به سایر برنامه‌های قرآنی کانون اشاره کرد و گفت: طرح تعویض قرآن‌های مستعمل مساجد و کانون‌ها از دیگر برنامههای مهمی بود که امسال دنبال شد.

وی تصریح کرد: نهضت جمع آوری و تعویض قرآن‌های مستعمل به منظور توزیع یک‌هزار جلد قرآن چاپ جدید در مساجد و جلسات خانگی قرآن کریم و در راستای ایجاد پایگاه‌های قرآنی در مساجد انجام شد.

اسلامی در توضیح بیشتر این طرح گفت: در قالب این طرح مساجد و مجریان جلسات خانگی قرآن کریم می‌توانند با اهداء پنج جلد قرآن مستعمل، یک جلد قرآن چاپ جدید دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها