یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کتابخانه کلاسی در 700 مدرسه کردستان راه‌اندازی  می‌شود

کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح یار مهربان در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 700 کلاس درس در مدارس استان صاحب کتابخانه می‌شوند.

هاشم ناظمی جلال، با اشاره به سفر معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کشور به کردستان به خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: آیین تحویل ۷۰۰ کتابخانه کلاسی به مدارس استان کردستان در قالب طرح یار مهربان در چند روز گذشته با حضور معصومه نجفی در دبستان آزادگان ناحیه دو سنندج برگزار شد.

وی با بیان اینکه  یادگیری سطحی در دوره ابتدایی مشکلات زیادی را در دوره های بالاتر ایجاد می کند، افزود: در همین راستا راه‌اندازی کتابخانه کلاسی با هدف ارتقای سواد خوانداری، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تحقق اهداف کتاب‌های درسی و مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان در قالب طرح «یار مهربان» اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: با اجرای این طرح در هر کلاس درس کتابخانه‌ای ایجاد می‌شود که در کلاس‌های درس مدارس ابتدایی استان کتاب‌های غیر درسی برای دانش آموزان ارائه می‌شود و خانواده‌ها نیز می‌توانند با اهدای کتاب به توسعه و تجهیز آن کمک کنند.

ناظمی جلال افزود: در اجرای این برنامه هر هفته 15 دقیقه از زمان تدریس درس فارسی دانش آموزان ابتدایی به کتابخوانی اختصاص می‌یابد.

وی با اشار ه به اهداف کلیدی اجرای طرح بیان کرد: طرح «یار مهربان» با هدف اجرای  سند تحول بنیادین بر تجهیز مدارس هم از نظر نرم‌افزاری و هم از نظر سخت‌افزاری و با هدف تجهیز کتابخانه کلاسی مدارس با کتاب‌هایی که متناسب با طراحی آموزشی معلم باشد، اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه با اجرای این طرح فضای کلاس درس باید به فضای کتابخوانی تبدیل شود، ادامه داد: مهمترین اثری که اجرای این طرح بدنبال دارد، ایجاد روحیه تفکر در دانش آموزان و توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

ناظمی جلال یادآوری کرد: کتاب درسی، از فضای اجباری و متمرکز برای کل کشور برخوردار است ولی زمانی که فضای کتابخانه حق انتخاب را به دانش‌آموزان می‌دهد، این مطالعه اثربخشی بیشتری را به همراه خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها