یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
اجرای طرح نهضت ملی قرآن کریم در استان زنجان

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح نهضت ملی قرآن کریم در استان زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح آموزش و روخوانی قرآن کریم و صحت قرائت نماز به افراد آموزش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از موضوعاتی که از سنوات گذشته اوقاف و امور خیریه به آن تأکید دارد، توسعه و ترویج مباحث دینی و قرآنی است.

وی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سوی این سازمان افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان زنجان دارد، افراد موفقی در این حوزه پرورش داده شده است.

کرمی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از حافظان قرآن کریم در استان زنجان وجود ندارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه هریک از حافظان بنا به اقتضای سنی و موقعیتی که دارند، نسبت به حفظ جزء‌های متفاوتی از قرآن کریم اقدام کرده‌اند نمی‌توان آمار دقیقی از آنها اعلام کرد، اما آنچه مسلم است شرایط استان در این حوزه خوب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: در راستای استمرار این حرکت‌ها هر سال مسابقات قرآن در استان برگزار و استعدادهای خوبی در این حوزه کشف می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود حدود 500 زنجانی حافظ کل قرآن کریم هستند، اضافه کرد: حافظان و قاریان زنجانی به لحاظ رتبه جزو برترین‌ها در کشور هستند.

کرمی در ادامه از اجرای طرح نهضت ملی قرآن کریم در استان زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح آموزش و روخوانی قرآن کریم و صحت قرائت نماز به افراد آموزش داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح مذکور ویژه همه افراد بالای 8 سال اجرا می‌شود، افزود: به افرادی که در طرح شرکت کنند، گواهینامه معتبر آموزشی ارائه خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها