یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
وعده زاکانی درباره احیای خانه شیخ ‌فضل‌الله نوری/زیباسازی یا شرکت توسعه مجری می‌شود

علیرضا زاکانی، شهردار تهران از فراهم شدن مقدمات احیای خانه شیخ فضل‌الله‌ نوری خبر داد و متولی اجرای این طرح را سازمان زیباسازی یا شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری معرفی کرد.

علیرضا زاکانی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره وضعیت خانه شیخ فضل‌الله نوری بیان کرد: درباره خانه شیخ فضل‌‌‌‌الله نوری تصمیم‌گیری و مقدمات انتقال اجرای طرح احیا این خانه تاریخی پایتخت، فراهم شده است.    
 وی به مجری طرح احیای خانه تاریخی شیخ فضل‌الله نوری اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود، سازمان زیبا‌سازی یا شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران، متولی اجرای این طرح خواهند شد.

شهردار تهران درباره دلیل اصلی تأخیر مرمت و بازسازی خانه شیخ فضل‌الله نوری بعد از وعده سال گذشته ـ شهریور 1401 ـ  مدیرعامل وقت شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران، گفت: مسئله اساسی نوع تملک این بنا بود؛ به‌عبارت دیگر طرف شهرداری تهران، فرد حقیقی نبود.
 
به گزارش ایبنا؛ محمد مؤیدی، مدیر‌عامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران درباره وضعیت خانه شیخ فضل‌الله نوری، واقع در منطقه 12 تهران به ایبنا گفته بود: در حدود سه ماه است وضعیت خانه شیخ فضل‌الله نوری را دنبال می‌کنیم. این خانه در اختیار مالک خصوصی است؛ البته در حال مذاکره با ایشان هستیم.
 
به گفته وی، خانه شیخ فضل‌الله نوری به‌عنوان اثر ملی ثبت شده و امکان ساخت و ساز آن وجود ندارد برای همین قیمت آن به شدت کاهش پیدا کرده است. مالکان این خانه در نظر داشتند آن را تخریب و از آن به‌عنوان یک بنای جدید برای صنف کفاشان استفاده کنند. تلاش کردیم طبق چهارچوب قانون و در قالب کارشناسی و موضوعات مرتبط با آن عمل کنیم، مذاکرات را با ایشان آغاز کردیم و درصدد هستیم با کمک سازمان املاک شهرداری تهران و شهرداری منطقه 12 این بنا را به‌عنوان خانه فرهنگی جدید به شهر تهران اضافه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها