دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
۲۰۰ عنوان کتاب در دومین کنگره شهدای خوزستان منتشر می‌شود

خوزستان -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در دومین کنگره ملی ۲۴هزار شهید خوزستان ۲۰۰عنوان کتاب منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا کلاه کج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، درخصوص دومین کنگره شهدای خوزستان بیان کرد: دومین کنگره شهدای خوزستان امسال در ماه شعبان برگزار شود و این کنگره دارای 25کمیته است که کمیته تألیف، تدوین و نشر و نیز دبیر آن بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است.
 
وی با توضیح اینکه در این کنگره  200عنوان کتاب از شهدای استان تهیه و چاپ می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۸۵عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با آرم کنگره چاپ شده است.

۴۰عنوان کتاب تا ماه آینده در مرحله چاپ قرار دارد 
 
وی با بیان اینکه ۵۰عنوان کتاب آماده  چاپ کنگره شهدا برعهده شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان است، عنوان کرد: ۴۰عنوان کتاب تا ماه آینده در مرحله چاپ قرار دارد  و بقیه کتاب‌ها تا دو سه ماه آینده چاپ خواهد شد.
 
وی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه کنگره را تا امروز ۱۹۰ اثر دانست و تشریح کرد: پیش‌بینی ما بر این است که علاوه بر  ۲۰۰عنوان کتاب، این کنگره ظرفیت و افزایش تعداد  ۳۰۰تا۳۵۰عنوان کتاب را دارد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان با توجه به موضوعات کتاب‌های این کنگره عنوان کرد: خوزستان سرزمین و مهد دفاع مقدس است و بر همبن اساس کتاب‌هایی با موضوع شهدای شاخص دفاع مقدس و اتفاقاتی که در این استان در دوران دفاع مقدس افتاده ،می‌تواند مبنا قرار گیرد.

 یک هزار عنوان کتاب جیبی در کنگره شهدا چاپ می‌شود  
 
حجت‌الاسلام کلاه کج در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به چاپ یک هزار عنوان کتاب جیبی تصریح کرد: همچنین دبیرخانه کنگره درصدد برآمد  یک هزار کتاب جیبی ویژه شهدای گمنام و غیرشاخص را تهیه و آماده چاپ کند که  تعدادی از آن‌ها چاپ شده  و بخشی دیگر به امید خدا تا ایام کنگره چاپ خواهد شد. 
 
وی ضمن تأکید از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای غنابخشی به کنگره بیان کرد: برای غنا بخشی از محتوای سند مکتوب و ماندگار کتاب‌های چاپی، در کنار فعالیت‌های کنگره از ظرفیت شهدای ادارات،نهادها وارگان‌ها استفاده می‌شود.
 
 کتاب‌های چاپی کنگره سند مکتوب و ماندگار در تاریخ ثبت می‌شود
 
وی اضافه کرد: کتاب‌های چاپی کنگره شهدا به عنوان یک سند مکتوب و ماندگار باقی  و در تاریخ ثبت خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام کلاه کج یادآور شد: به زودی برنامه‌ای با عنوان معرفی یک یا چند کتاب کنگره، با ​مجری‌گری توانای « محمدباقر تاجر» ضبط و به صورت روزانه از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان پخش می‌شود.
 
وی گفت: همچنین برای کتاب‌های برگزیده ،مسابقات کتابخوانی ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها