دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با استاندار تهران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های این استان با استاندار تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علیرضا زند وکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان تهران، یکشنبه هشتم مردادماه با علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

علیرضا زند وکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران به ارائه گزارشی از تعداد کتابخانه‌ها و نیروهای شاغل در تهران و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اجرا شده در کتابخانه‌ها پرداخت و گفت: کتابخانه‌های عمومی شبکه مویرگی فرهنگی در سراسر کشور هستند که به تمام اقشار فارغ از هر محدودیت سنی، قومی و سیاسی خدمات ارائه می‌دهند و بعد از مساجد و مدارس بیشترین‌ ضریب نفوذ در سطح جامعه مربوط به کتابخانه‌ها است.

وی با تاکید بر تاثیر نقش استاندار در ترویج و توسعه کتابخوانی استان گفت: استاندار بالاترین مقام سیاسی و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان است، جلسات این انجمن از مهم‌ترین جلساتی است که در کشور به ویژه کلان شهر تهران برگزار می‌شود.

زند‌وکیلی افزود: اعضای حقیقی و حقوقی در انجمن نشانگر اهمیت این انجمن و کتابخانه‌ها در تمام جغرافیای کشور هستند؛ رهنمودهای جنابعالی در ترویج فرهنگ کتابخوانی، تاثیر به‌سزایی دارد. لذا برگزاری منظم جلسات انجمن، تصویب مصوبات فرهنگی  موثرو پیگیری مستمر و مفید آنها از جمله مواردی است که منجر به بالا رفتن کمیت مطالعه و سبب ترویج و توسعه کتابخوانی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با گسترش این فضای همکاری قدم‌های موثری برای ارتقای فرهنگ مطالعه و افزایش فضای کتابخانه‌ای در سطح استان برداریم.

گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، با توجه به ذائقه مخاطب 

علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: در طول تحصیلات‌ام از مدرسه تا دانشگاه به کتابخانه مراجعه کرده‌ام و از حضور در آن مکان خاطرات خوبی در ذهن دارم.

وی توجه به ذائقه مخاطب را امری مهم عنوان کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک از فضای کتابخانه‌ای به عنوان فضای مطالعه فردی نام برده می‌شود نه به‌عنوان مرجع دسترسی به منابع علمی و تحقیقاتی؛ بنابراین اشاعه منابع دیجیتال امری ضروری است.

استاندار تهران افزود: باید طرحی نو ارائه دهید و ظرفیت‌ها را به میدان بیاوریم؛ لذا از شما می خواهم موضوع و پیشنهادی ارائه دهید که سبب تغییر وضعیت شود تا نگاه‌ها به سمت ترویج کتابخوانی عوض و تبدیل به همگرایی ذهنی شود؛ در این صورت است که یک آورده جدید خواهیم داشت.

وی افزود: باید مدلی نو ارائه کرد که مخاطبان جدید آن را بپذیرند و با آن جامعه هدف را توجیه کرد. برای رسیدن به این هدف مهم برنامه‌ریزی  و هدف گذاری نیاز است تا بتوان گام‌های تاثیرگذاری در این راستا در سطح استان برداشت. لذا به منظور تحقق این امر مهم از شما عزیزان می‌خواهم طرح و برنامه‌ای جامع بر اساس پیش‌بینی خود از نیازهای کتاب و کتابخوانی در سطح استان تهران ارائه دهید تا در خصوص نحوه تحقق آن‌ها در جلسات انجمن پیگیری و اقدام شود.

استاندار تهران در پایان این دیدار ضمن تشکر از برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا شده و خدمات کتابخانه‌ای، در باره توسعه و ترویج کتابخوانی و تحقق این اقدام ماندگار در استان قول مساعدت و همکاری داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها