دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
حضور فعالانه کانون‌های مساجد یزد در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب

یزد - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با اشاره به تمدید زمان ثبت نام در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب گفت: کانون‌های مساجد یزد حضوری فعالانه در این جشنواره دارند.

محسن رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، از توجه ویژه ستاد کانون‌های مساجد استان یزد به حضور کانون‌ها در جشنواره روستا‌ها و عشایر کتاب خبر داد.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد حضور پررنگ کانون‌های مساجد در این جشنواره بودیم که از شهرستان‌های میبد، ابرکوه، خاتم نیز رتبه‌های خوبی نیز کسب شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد ادامه داد: امسال نیز‌امیدواریم که کانون‌های مساجد در این طرح شرکت کنند و رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

رستگاری بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمان ثبت نام این جشنواره تمدید شده است و‌امیدواریم تا پایان مردادماه شاهد حضور پررنگ کانون‌های مساجد استان باشیم.

وی گفت: در کانون‌های مساجد استان برنامه‌های خوبی در زمینه ترویج کتاب وکتابخوانی وجود دارد که می‌تواند در این جشنواره مطرح شده و معرفی شوند.

رستگاری بیان کرد: روستا‌های متقاضی شرکت در جشنواره می‌توانند مستندات و مدارک و برنامه‌های تدوین و انجام شده در زمینه کتابخوانی و ترویج کتاب به دبیرخانه مرکزی یا دبیرخانه استانی جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: برای این منظور، ضرورت دارد مستندات و مدارک برنامه‌های ترویج کتابخوانی در روستا‌ها به امضـای دهیـار و رئیـس شـورای اسلامی روسـتا، برسد و همچنین فرم‌های مربوط به جشنواره نیز تکمیل شود.

رستگاری ادامه داد: دبیرخانه استانی جشنواره ادارات کل فرهنـگ و ارشـاد اسلامی هر استان است.

وی گفت: دبیرخانه مرکزی نیز تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره ۷، ساختمان فجر، طبقه ۵ کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ واقع شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: همچنین متقاضیان مشارکت می‌توانند مستندات‌شان را به پست الکترونیک جشنواره به نشانی iranbookpromotion@gmail.com ارسال کنند برای کسب اطلاع بیش‌تر می‌توان به سایت شبکه ترویج کتابخوانی به نشانی http://bookpromotion.ir/ مراجعه کرد.

وی گفت: برخورداری برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضا‌ها و بنا‌های حوزه کتاب روستا‌ها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از دیگر مؤلفه‌های قابل اعتنا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی و عشایری است.

رستگاری تأکید کرد: همچنین مواردی از این قبیل مهم است؛ برنامه‌ها توام با بیشترین تأثیر و کمترین هزینه حاصل آمده باشد نیز برنامه‌ها مبتنی بر منابع، امکانات و ظرفیت‌های محلی باشد. همچنین داشتن کتابخانه و تعداد اعضا، فعالیت‌های جنبی کتابخانه، گروه سنی و جنسیت اعضا، فعالیت‌های فرهنگی روستا (نظیر جشنواره‌ها، مسابقات کتاب‌خوانی) و مشارکت مردم در این برنامه‌ها از دیگر شاخص‌هایی بوده است که در داوری‌ها لحاظ شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ده روستا برگزیده و ده روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستا‌ها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط