جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
پویش « لبیک یا قرآن کریم» در زنجان اجرا شد

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با هدف اعلام انزجاز عزاداران حسینی از اهانت به قرآن پویش « لبیک یا قرآن کریم» در زنجان اجرا شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: پویش ملی «لبیــک یا قـــرآن» اعلام انزجار عزاداران حسینی از اهانت به قرآن همخوانی سوره مبارکه مسد درهیئت‌های عزاداری استان مساجد و بقاع متبرکه اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای بیش از یک هزار و 500 مسجد، یک هزار و 500 هیئت مذهبی و 118 امامزاده در استان زنجان است، اضافه کرد: همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و در پی هتک حرمت مجدد به قرآن کریم پویشی با عنوان «لبیک یا قرآن» در تمامی مساجد و هیئات مذهبی استان اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز امیدواری کرد که تا این پویش به صورت فراگیر در همه هیئت‌های مذهبی کاشان در شب عاشورا یک قیام قرآنی به پا کرده تا پاسخ محکمی از سوی عزاداران حسینی در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم باشد.

کرمی به سایر برنامه‌های اجرایی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش شمیم حسینی با حضور مداحان و واعظان، اجرای برنامه احلی من العسل، برگزاری همایش لبیک یاحسین و همایش رهروان زینبی را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در محرم و صفر برشمرد.

کرمی اضافه کرد: برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری مراسم عزاداری با محوریت روحانیون، بیان احکام شرعی و دینی توسط روحانی مستقر، اقامه نماز جماعت در مساجد روستایی از جمله برنامه‌های اجرایی در ماه محرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نشست‌های تبلیغی محرم نیز امسال با قوت بیشتر نسبت به سال‌های قبل تدارک دیده شده و خوشبختانه تا امرو استقبال از آنها بالاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها