سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
نویسندگان و اهالی قلم جامعه را از برکات شهدا آگاه کنند

لرستان - رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در مقابله با جنگ شناختی دشمن گفت: اندیشمندان، نویسندگان و اهالی قلم، جامعه را از برکات شهدا آگاه کنند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سردار خادمی عصر سه‌شنبه در اولین یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی لرستان با اشاره به برخی از برکات شهدا عنوان کرد: هرچه داریم از شهداست، شهدا با تاسی از اباعبدالله (ع) از همه دارایی خود گذشتند تا انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی پایدار بماند.
 
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برکات شهدا، برکات قابل توجهی است که زمان‌های متعددی برای برشماری‌ آنها لازم است، عنوان کرد: بیمه کردن انقلاب اسلامی و دفاع غیر محافظه‌‌کارانه از انقلاب اسلامی از جمله این برکات است. 

وی با اشاره به اینکه انقلاب کهن می‌شود؛ اما کهنه نخواهد شد گفت: شهدا برای اینکه بتوانند مراحل انقلاب را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند و بیمه کنند از هستی خود گذشتند.

سردار خادمی با اشاره به مطالعه کتاب‌های منتشر شده در مورد دلاورمردی‌های رزمندگان در عملیات والفجر ۸ گفت: تا قبل از اجرای عملیات والفجر ۸ رودخانه اروند غیر قابل عبور بود، اما دنیا پس از این عملیات متحیر شد، شهدا برهم زننده همه الگوهای غربی شدند‌ و قواعد حاکم بر متون آموزشی ما را برهم زدند و موجب بروز ظهور نوآوری‌ها شدند.

وی ادامه داد: شهدا موجب خود اتکایی، قدرت عملی و نظامی در ابعاد مختلف شدند و چنان توانی تولید کردند که موجب شد تحولی در صنعت دفاعی کشور رخ دهد. 

سردار خادمی شهدا را موجب عزت و سربلندی کشور دانست و افزود: شهدا باعث ایجاد پایه‌های ارتش جهان اسلام شدند.
 
رئیس حفاظت اطلاعات سپاه کشور با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید از افتخارات کشور آگاه باشند،افزود: گرامی‌داشت یاد شهدا؛ یعنی آثار برکات شهدا را سینه به سینه به جوانان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد ایجاد پایه‌های ارتش جهان اسلام هستیم و طبیعی است که دشمن به وحشت بیفتد، عنوان کرد: دشمن می‌داند در میادین مختلف علی‌رغم هزینه‌های سنگین عقب افتاده است؛ بنابراین لازم است اندیشمندان و نویسندگان و اهالی قلم، قلم‌هایشان را فعال کنند و به جامعه هشدار دهند و جامعه را از برکات شهدا آگاه کنند.  

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن زمانی که دید در جنگ سخت و نیمه سخت با شکست مواجه شده است، توان خود را برای جنگ روایت‌ها، جنگ شناختی و جنگ روانی به کار گرفت، عنوان کرد: امروز نظام اسلامی ما درگیر جنگ شناختی است، البته این به معنای این نیست که  جنگ سخت و نیمه سخت را مد نظر قرار نخواهیم داد، ما پر قدرت در بالا بردن توان نظامی و دفاعی خود حرکت می‌کنیم و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

 سردار خادمی ادامه داد: اگر در دوران دفاع مقدس مقابله با توپ و هواپیما سلاح بود و در جنگ نیمه سخت مقابله ما با طرح‌های حفاظتی مختلف بود؛ امروز در مقابله کردن با جنگ شناختی توان و سلاح ما فکر، ذکر، قلم و زبان است.

رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین در مقابل هجمه‌های دشمن گفت: همه اندیشمندان، استادان دانشگاه، معلمان، نویسندگان باید این چارچوب را بدانند و متوجه باشند ضرورت جهاد تبیین در مقابل  هجمه‌های ۴ گانه دشمن یعنی؛ حمله به ایمان، امید، اعتماد و آگاهی عنوان شده است. 

سردار خادمی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد جوان و جامعه ما در ناآگاهی و بی‌اطلاعی از وضعیت کشور قرار بگیرد عنوان کرد: حیطه اطلاع‌رسانی دشمن وسیع‌تر شده است، در جهاد تبیین، تبیین‌کننده باید بتوانند حقایق را برای جامعه مخاطب باز کند و نسبت به عوامل امیدبخش مسلط باشد. 

وی جهاد تبیین را استخراج حقیقت از دل واقعیت تعریف کرد و افزود: دشمن مدعی است جامعه امروز به دنبال کشف حقیقت نیست؛ بلکه جامعه امروز متناسب با علاقه و باورهای خود مطالب را منتشر می‌کند.
 
رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در مقابل جوانان مسئولیت داریم و به امید خدا و برکت شهدای اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و قلب‌های پاک جوانان در این مرحله از جنگ شناختی هم پیروزی از آن ماست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها