یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
شورای فرهنگ عمومی نیازمند تغییر و تحول ساختاری است

لرستان - نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شورای فرهنگ عمومی نیازمند تغییر و تحول ساختاری است و برای رسیدن به اهداف متعالی نیازمند تغییرات اساسی هستیم. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی عصر یک‌شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد گفت: شورای فرهنگ عمومی نیازمند تغییر و تحول ساختاری است و برای رسیدن به اهداف متعالی نیازمند تغییرات اساسی هستیم. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه علم و فرهنگ دو بال برای رسیدن به معنویت و قله‌های پیشرفت هستند، عنوان کرد: فرهنگ در همه ساحت‌ها مثل اقتصاد، مسئولیت‌های اجتماعی جاری است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه فرهنگ مقوله‌ای است که نیازمند بازنگری اساسی است، عنوان کرد: اگر در اقتصاد، فرهنگ جاری نباشد تبدیل به اسراف و تبذیر می‌شود، اگر در فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی فرهنگ نباشد جای خودش را به بی‌نظمی می‌دهد. 

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است، عنوان کرد: اخیرا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از امامان جمعه درخواست کرده که کنشگر و مطالبه‌گر اسناد بالادستی هم باشند تا در مجلس شکل قانونی و بعد از آن شکل اجرایی پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه لرستان در تهیه نقشه مهندسی فرهنگی جزو استان‌های اول بوده عنوان کرد: پنج مساله اساسی در آن همراه با اقدامات، برنامه، همراه دستگاه‌های مجری و همکار و انجام حسابرسی در پایان تدوین شده است‌ و باید موافقت‌نامه مالی برنامه‌ها را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تبادل کند و باید اقدامی صورت گیرد که اگر اعتبارات اختصاص داد نشده برای شورای فرهنگ عمومی، بتوان از وزرای مورد نظر مطالبه کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ارتباط با کمیته‌های زیرمجموعه انقلاب فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های گوناگون استان باید مورد توجه قرار بگیرد و استان از اعتبارات لازم برخوردار شود تا سند مهندسی فرهنگی لرستان عمیق‌تر و با کیفیت بهتر اجرایی شود.

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس به زودی در لرستان
استاندار لرستان با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی فرهنگی راکد لرستان که در دهه ۸۰ کلنگ‌زنی شده و با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی  بودند، در دولت سیزدهم مورد حمایت قرار گرفتند، عنوان کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان از جمله این طرح‌هاست که در غرب کشور کم‌نظیر است و به زودی افتتاح خواهد بود.

استاندار لرستان ادامه داد: تالار مرکزی خرم‌آباد با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیز از دیگر این پروژه‌ها هستند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه تشکیل شورای ترویج ایثار و شهادت به همه استان‌ها ابلاغ شده است افزود: در طول 13 ماه اخیر، 7 جلسه با مدیریت استاندار و مدیران تمام 50 دستگاه‌های اجرایی استان عضو شورای ترویج ایثار و شهادت تشکیل شده است. 

برگزاری همایش بین‌المللی نوای مهر به میزبانی لرستان 
حجت‌الاسلام هاشمی به برگزاری همایش بین‌المللی نوای مهر (موسیقی مقاومت) به میزبانی استان لرستان در شهریورماه اشاره کرد و افزود: این همایش با شرکت 400 هنرمند از  31 استان کشور و 100 مهمان خارجی از کشورهای لبنان، عراق و کشورهای حوزه مقاومت خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با اشاره برگزاری همایش بین‌المللی مسائل اجتماعی با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید با مجوز ISC گفت: طی 40 روز گذشته 180 مقاله در حوزه‌های اجتماعی به دبیرخانه همایش رسیده است.

ثبت 2 هزار و 200 خاطره والدین شهدا در لرستان 
وی به ثبت خاطرات والدین شهدا اشاره کرد و افزود: از سوی یک تیم 25 نفر تا کنون 2 هزار و 200 خاطره از والدین شهدا در طول یک سال در لرستان ثبت، ضبط و تدوین شده است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان با بیان اینکه دور دوم برگزاری کنگره‌های شهدا در کشور از سوی بسیج آغاز شده است عنوان کرذ: هرچه با آمادگی بیشتر بتوانیم کنگره شهدا را برگزار کنیم، بهتر می‌توانیم از مفاهیم فرهنگی آن بهره ببریم.

سردار کشکولی با بیان اینکه طی سه سال اخیر ذیل کنگره شهدای استان ۱۰۰ جلد کتاب چاپ و ۴۰ مستند ساخته شده است، افزود: ساخت یک فیلم سینمایی با مضمون زندگی‌نامه شهدا نیز در دست اقدام است.

فرمانده سپاه لرستان گفت: طی این بازه زمانی برگزاری ۲ هزار یادواره محلی و شهرستانی و همچنین ساخت ۵۶ المان فاخر و ۳ هزار تابلو دیجیتالی صورت گرفته که فضای جامعه را به‌نحوی شهدایی کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۶۵۵۲ شهید استان در ۱۳ مهر امسال، بیان داشت: بناست شهریور ماه امسال ۶ پیش اجلاسیه از جمله اجلاسیه روحانیون شهید را برگزار کنیم.

انتشار ۳۴۷ هزار و ۵۸۰ جلد کتاب در لرستان طی سال گذشته
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت:‌ سال گذشته ۳۸۰ عنوان کتاب در استان تالیف، ۴۴ جلد ترجمه و ۳۴۷ هزار و ۵۸۰ جلد کتاب چاپ شده است.
منصور احمدی گفت: در حال حاضر ۸۶ چاپخانه، ۴۲ موسسه قرآنی و ۱۰۳ کانون تبلیغات در لرستان فعال است همچنین ۱۵ هزار فعال قرآنی و پنج هزار و ۱۳۶ نفر اعضای صندوق هنر سازماندهی شده‌اند.


به گزارش ایبنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور پس از جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با اعضای جبهه فرهنگی و گروه‌های مردمی استان لرستان دیدار کرد.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با نمایندگان جبهه فرهنگی و گروه‌های مردمی از جمله بسیج دانشجویی، تشکل‌های قرآنی، هیات‌های مذهبی، نماینده هنرمندان انقلابی و سایر تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی بحث و تبادل نظر کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها