دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
«قعر وحشت؛ مالیس ۱» دنیایی که نمی‌توانی از آن فرار کنی

اولین جلد از مجموعه «قعر وحشت؛ مالیس ۱» نوشته کریس وودینگ با تصویرگری دن چِرنِت با ترجمه فرهاد تقی‌پور از سوی انتشارات پرتقال منتشر شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه چهارجلدی «قعر وحشت» نوشته کریس وودینگ برای نوجوانان بالای ۱۴ سال نوشته شده است. به تازگی جلد اول این مجموعه منتشر شده است و جلد دوم نیز در راه است. همان‌طور که از نام این مجموعه پیداست، مجموعه «قعر وحشت» در ژانر وحشت نگاشته شده است؛ ژانری که امروزه برای خیلی از نوجوانان محبوب است.
 
در معرفی این کتاب آمده است:
پیشنهاد می‌کنم درگیر داستان «قعر وحشت؛ مالیس» نشوی؛ چون همین که درگیر داستان شوی، دیگر راه برگشتی نیست. همه آن شایعه را شنیده‌اند؛ کافی است مواد لازم را دست‌وپا کنی و جملاتی را که باید، بگویی و بعد به قعر وحشت بروی، به مالیس! تعداد بچه‌هایی که جزئیاتی درباره‌ این دنیا می‌دانند کم است و فقط عده‌ کمی تاکنون از آن جان سالم به در برده‌اند.
 
این داستان درباره دو دوستی است که فکر می‌کنند می‌توانند از مالیس جان سالم به در ببرند؛ آن دو، ست و کیدی هستند و فکر می‌کنند این داستان فقط یک افسانه احمقانه است؛ اما بعد دوست‌شان ناپدید می‌شود و یک‌دفعه دیگر شایعات آنقدرها هم احمقانه به نظر نمی‌رسند. حالا چیزی نمانده که این‌دو هم درون مالیس مرگ‌بار گیر بیفتند. ست و کیدی به دنبال حقیقت می‌روند؛ افسانه‌ دروغین نیست. مالیس واقعی است؛ چرا که اینجا قعر وحشت است! نمی‌توانی فرار کنی.
 
کریس وودینگ (زاده ۲۸ فوریه ۱۹۷۷) نویسنده بریتانیایی است. اولین کتابش را در ۱۹ سالگی نوشت که در سال ۱۹۹۸ در ۲۱سالگی منتشر شد. از آن زمان، او کتاب‌های دیگری هم نوشته است؛ از جمله The Haunting of Alaizabel Cray، که نایب قهرمان نقره‌ای جایزه کتاب نستله اسمارتیز شد و Poison، که برنده کتاب سال کودک لنکاوی شد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«همه‌چیز در باغ‌وحش جهنمی حرکت می‌کرد. بعضی از وسایل می‌چرخیدند، صورتک‌ها دهان‌شان را بازوبسته می‌کردند و می‌خندیدند، آدمک‌ها روی ریل عقب و جلو می‌رفتند یا از دریچه‌هایی بیرون می‌آمدند و زنگوله‌ها را به صدا درمی‌آوردند. به همان اندازه که بی‌نظیر بود، برای ست دلهره‌آور هم بود. صورتک‌ها، حتی آن‌هایی که می‌خندیدند، همه‌شان حس بدی به آدم می‌دادند. همه شرور، موذی یا ترسیده به نظر می‌رسیدند.».
 
انتشارات پرتقال «قعر وحشت؛ مالیس ۱» نوشته کریس وودینگ با تصویرگری دن چِرنِت و ترجمه فرهاد تقی‌پور را در ۳۸۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۲۱۳ هزار تومان منتشر و عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها