یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
«سندباد بحری و داستان‌های دیگر» و «قصه‌هایی که شهرزاد نگفت» در بازار نشر

انتشارات قدیانی دو کتاب تازه برای مخاطب کودک و نوجوان را وارد بازار نشر کرد؛ «قصه‌هایی که شهرزاد نگفت» و «سندباد بحری و داستان‌های دیگر» عناوین این کتاب‌هاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سندباد بحری و داستان‌های دیگر» بازنوشته نعیم یوسف داوود با ترجمه‌ پیمان اسماعیلیان منتشر شد.

دریا برای سندباد و هم‌قطارانش وسیله تجارت است، نه بهشت خیال‌بافان. همه حکایات سندباد درباره خطرها و سوانح سفر دریایی‌اش، همواره ثابت می‌کند که دریا به وی امکان داده تا مال و ثروت بسیار بیندوزد؛ ولی این دریایی که سندباد همه جاه و جلالش را بدان مدیون است، مکان مخوفی است که وی از آن می‌ترسد و نفرت دارد و بنابراین به عنوان تاجر از دریا سخن می‌گوید نه در مقام دریانورد پُردلی که به شوق پنجه افکندن با خطرات ناشناخته، دل به دریا می‌زند. بی‌گمان از پدیده‌ها یا سرزمین‌های شگفت و جانوران عجیب‌الخلقه یاد می‌کند.

این کتاب مشتمل بر قصه‌های معروف ملک شهریار و برادرش ملک زمان، نخستین سفر سندباد، حکایت گوژپشت، حکایت معروف پینه‌دوز، حکایت جوان لنگ و دلاک بغدادی، علی بابا و چهل دزد و قصه‌هایی کمتر شناخته شده است. این قصه‌ها خاستگاه پارسی، هندی و عربی دارند که از جمله سرگرمی‌های روزمره مردم عامی بوده‌اند.
در این کتاب قصه‌ها به زبانی ساده و شفاف بیان شده‌اند؛ اما این بیان ساده به هیچ روی از مهیج‌بودن و تازگی آنها نکاسته است.

انتشارات قدیانی کتاب «سندباد بحری و داستان‌های دیگر» را در ۱۹۰ صفحه به بهای ۶۷ هزار تومان منتشر کرده است.

این انتشارات هم‌چنین رمان «قصه‌هایی که شهرزاد نگفت» اثر داریوش عابدی را نیز وارد بازار نشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است: «تا به حال ماجرایی جذاب‌تر و پیچیده‌تر از قتل دلقک شنیده‌ای؟ قتلی که چهار نفر ادعا می‌کنند مرتکب شده‌اند؛ ولی نه تنها هیچ‌کدام قاتل نیستند، بلکه دلقک هم به قتل نرسیده است. حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا آن چهار نفر، بیهوده ادعای قتل دلقک را بیان می‌کنند!»

مؤسسه انتشارات قدیانی رمان «قصه‌هایی که شهرزاد نگفت» اثر داریوش عابدی را در ۱۹۲ صفحه و به بهای ۷۲ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها