یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
رونمایی از چهار کتاب در زنجان

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: 4 کتاب رمان و شعر در شهرهای هیدج و قیدار رونمایی شدند که یکی از آنها مختص کودکان و نوجوانان است.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: دو کتابی که در شهر هیدج رونمایی شد شامل کتاب‌های «ترک‎‌های خیس» و « صائقه عشق» بود که به قلم داود واعظی و سعید هادیلو نگارش شده بود.

وی با اشاره به تربیت نویسندگان چیره دست در شهر هیدج افزود: این شهر از گذشته به واسطه داشتن علماء و اندیشمندانی چون ملا علی هیدجی، ملا محمد حکیم هیدجی و سایر عرفا و ادبای نام آشنا، شناخته شده است و هم اکنون نیز حضور و فعالیت پیشکسوتان فرهنگی در این شهر موجب توسعه فرهنگی و رشد ادبی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین از رونمایی کتاب‎‌های «لطف خورشید»، و «فصل لبخند» در قیدار خبر داد و گفت: این کتاب‌ها نیز توسط شهرام رفیعی یکی از نویسندگان قدیمی و پرکار شهر قیدار نگارش شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب « فصل لبخند» به مناسبت روز ملی ادبیات کودک رونمایی شد، اضافه کرد: کتاب شعر «فصل لبخند» به کوشش حوزه هنری، در ابعاد خشتی و 20 صفحه مصور با تیراژ یک‌هزار توسط انتشارات دانشمند کوچک برای گروه سنی کودک و نوجوان نگارش شده است.

حسنی افزود: این کتاب برای گروه سنی(ج)؛ سال‌های آخر دبستان(۹ تا ۱۱سالگی) مناسب است، زیرا در این سنین کودک به مسائل انتزاعی واقف می‌شود و مسائلی مانند صلح، بخشش، عشق و دوست داشتن را بهتر درک می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در کتاب «فصل لبخند» شهرام رفیعی با 8 شعر داستان‌وار و به زبان کودکانه به وصف مهر و محبت اهل‌بیت و ائمه‌اطهار(ع) و مدح و ثنای آنان پرداخته و سیده‌کبری حسینی تصویرسازی آن را بر عهده داشته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها