یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
تجلیل از بانوی نویسنده حوزه دفاع مقدس در بوشهر

بوشهر- آیین تجلیل از مونس عبدی‌زاده، بانوی نویسنده حوزه دفاع مقدس به‌مناسبت روز قلم در ویژه‌برنامه «از تبار قلم» از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، ویژه‌برنامه «از تبار قلم» یکی از اقدامات ارزشمند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حوزه تکریم از نویسندگان بومی در سراسر استان‌هاست.

سال گذشته در این ویژه‌برنامه از عبدالکریم مشایخی، مورخ برجسته و نویسنده پرکار جنوبی به پاس خدمات ارزنده‌ای که در حوزه تاریخ و فرهنگ خلیج فارس و استان بوشهر در طول حیات علمی خود در قالب آثار متعددی ارائه کرده، تجلیل به‌عمل آمد.

حال در سومین دوره این برنامه، از مونس عبدی‌زاده، نویسنده جنوبی در حوزه دفاع مقدس ساعت 10:30 صبح دوشنبه در کتابخانه عمومی مصلحیان بوشهر تجلیل خواهد شد. مونس عبدی‌زاده، نویسنده و دانش‌آموخته‌ رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناس ارشد از دانشگاه خلیج فارس بوشهر است.

از جمله فعالیت‌های وی در زمینه نویسندگی، تحقیق و پژوهش در حوزه تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری می‌توان به نگارش آثاری شامل «راز مروارید؛ خاطرات ناخدا دوم بازنشسته سعید کیوانشکوهی طراح عملیات مروارید»، انتشارات سوره مهر (1399)، «چهل روز انتظار؛ خاطرات شهید مدافع حرم استان بوشهر؛ شهید محمد احمدی‌جوان»، انتشارات روایت فتح (1401) و... اشاره کرد.

افزون بر این، عبدی‌زاده به تازگی کتاب‌های «خاطرات خانم فاطمه‌سادات علیزاده‌ثابتی؛ همسر شهیدان رضا و مهران عزیزانی با عنوان «مثل هاجر» به همت «نشر 27 بعثت» و «خاطرات کاظم اخوان؛ عکاس و خبرنگار جنگ» با عنوان «تصویری در بند» را از سوی انتشارات شهید روانه چاپ کرده‌است.

همچنین این بانوی خاطره‌نگار و نویسنده حوزه دفاع مقدس در حال حاضر مشغول گردآوری خاطرات شهید مدافع حرم «میثم نجفی» است که بعد از تکیمل خاطرات شهید از سوی «نشر 27 بعثت» چاپ و روانه بازار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها