سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
تجهیز کتابخانه‌های کودک زنجان به اسباب‌بازی

زنجان- کارشناس تامین منابع اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به تجهیز کتابخانه‌های کودک به اسباب‌بازی گفت: این اقدام در راستای شاداب‌سازی و غنی‌سازی بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان زنجان انجام شده است.

فائزه نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان افزود: در راستای تجهیز کتابخانه‌های فعال در حوزه کودک بسته‌های اسباب‌بازی برای تجهیز آنها خریداری شده است.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای شاداب‌سازی و غنی‌سازی بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان زنجان انجام شده است که در فاز نخست کتابخانه‌های تخصصی کودک و در دفعات بعدی همه کتابخانه‌ها از آن بهره‌مند خواهند شد.

نجفی با بیان اینکه بسته‌های ارسالی شامل بیش از 260 قطعه اسباب بازی جدید و باکیفیت ایرانی است، اضافه کرد: کتابخانه‌های احمد مهدوی، فرهنگسرای امام خمینی (ره)، هدایت، سید سجاد و سیده فاطمه موسوی، اندیشه، بصیرت، شهدای بانک سپه، ثارالله، ملاصدرا، پیام، دکترعزیزی، بعثت، شهید بهشتی، علم‌الهدی، الغدیر، آیت‌الله موسوی، شهدای دندی، فضیلت، بقیه‌الله‌، بوعلی سینا و علوی از جمله کتابخانه‌هایی هستند که بسته‌های اسباب‌بازی به آنها ارسال شده است.


کارشناس تامین منابع اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجانگفت: مسئولان کتابخانه‌های عمومی در حال برنامه‌ریزی برای ارسال سری دوم بسته‌های اسباب‌بازی به کتابخانه‌های عمومی برای تجهیز بیشتر آنها هستند.

وی ادامه داد: برای داشتن یک کتابخانه‌ غنی و کاربردی، کتاب‌ها باید با توجه به گروه سنی و همچنین نیازهای مخاطبان کتابخانه تهیه شوند، کتاب‌هایی با تنوع موضوعی گسترده که نیازهای کودکان و نوجوانان را در تمام زمینه‌ها در نظر گرفته باشند.

کارشناس تامین منابع اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: کتاب‌ها باید با هدف رشد کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف مانند رشد مهارت‌های زبانی، مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، حفظ محیط زیست و… انتخاب شوند تا بتوانیم نسلی آگاه و توانمند را تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه غنی‌شدن منابع بخش کودک در رشد خلاقیت و قدرت تفکر کودکان نقش به سزایی دارد، افزود: وجود اسباب بازی مناسب در بخش کودک می‎‌تواند مشوق حضور کودکان و همچنین خانواده‌های آنها در کتابخانه باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها