یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
جبلی: بررسی می‌کنم

رئیس سازمان صدا و سیما، توقف فعالیت گروه کتاب رادیو فرهنگ را بعید دانست و با بیان این مطلب که موضوع را بررسی می‌‌کند، تولید برنامه‌های کتاب‌محور را جزو وظایف رسانه ملی اعلام کرد.

پیمان جبلی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره خبر توقف فعالیت گروه کتاب رادیو فرهنگ با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع بیان کرد: بعید می‌‌دانم، اما بررسی می‌کنم.
 
وی تولید برنامه‌های کتاب‌محور را جزو وظایف رسانه ملی به‌ویژه رادیو اعلام کرد و در ارزیابی این برنامه‌‌ها، گفت: تولید برنامه‌های کتاب‌محور طبیعتا جزو وظایف صدا و سیما است و در دوره جدید پرداختن به این موضوع بی‌سابقه ارزیابی می‌شود؛ به‌طوری که با ادوار گذشته سازمان صدا و سیما، قابل مقایسه نیست.
 
جبلی به آمار معرفی کتاب از شبکه‌های مختلف صدا و سیما، به‌عنوان یکی از معیار‌های توجه سازمان به مقوله کتابخوانی اشاره و بیان کرد: در یک‌سال و دو‌سه ماه گذشته، بیش از 450 عنوان کتاب در صدا و سیما معرفی شده است.
 
رئیس سازمان صدا و سیما درباره امکان تبلیغ رایگان کتاب برای ناشران مختلف از شبکه‌های مختلف صدا و سیما بیان کرد: تبلیغ رایگان کتاب در صدا‌و سیما انجام می‌شود؛ در شورای عالی کتاب با هدف حمایت فرهنگی کتاب‌های متعددی بررسی و بدون هزینه برای ناشران از تلویزیون و رادیو معرفی و تبلیغ می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ از حدود ۹سال پیش گروه کتاب رادیو فرهنگ با مدیریت نیلوفر زندیان شکل گرفت و از سه سال پیش مهدی‌داد‌جو در این عرصه حضور داشت؛ با توجه به ابلاغ ساختار جدید شبكه رادیویی فرهنگ،  با تشکیل گروه «جامعه و كتاب» و اعطای حکم  سلمان اسكندری شهركی، به‌عنوان مدیر این گروه به‌نظر می‌رسد، گروه کتاب رادیو فرهنگ، مانند سابق ماهیت مستقل ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها