دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
طرح دغدغه‌های مردم بزرگترین هدف و انگیزه‌‌ام در نوشتن است

ایلام- میعادمهدی صفری، نویسنده و فیلمنامه‌نویس ایلامی گفت: بیان درد دل‌ها و دغدغه‌های زندگی مردم، بزرگترین هدف و انگیزه‌‌ام در نوشتن است. می‌خواهم مشکلاتی که شخصیت‌ها با آن روبه‌رو هستند را با جامعه در میان بگذارم.

میعادمهدی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: بیان درد دل‌ها و دغدغه‌های زندگی مردم، بزرگترین هدف و انگیزه‌‌ام در نوشتن است. نوشتن حس زیبایی به من می‌دهد، دغدغه‌ام، دیده و درک‌شدن شخصیت‌های قصه یا فیلمنامه‌ است. می‌خواهم مشکلاتی که شخصیت‌ها با آن روبه رو هستند را با جامعه در میان بگذارم و حس همذات‌پنداری مخاطب را برانگیخته و توجه آنها را به کسانی جلب کنم که از درون یک قهرمان‌اند، ولی به اجتماع معرفی نشده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «برای افزایش و بالابردن سرانه کتابخوانی در استان، چه اقداماتی لازم است اجرایی شود؟» پاسخ داد: والدین و خانواده‌ها باید اهل مطالعه باشند و فرزندان خود را از کودکی به مطالعه عادت دهند. رسانه‌ها و تلویزیون می‌توانند با تدارک برنامه‌های مختلف و دعوت از دانشمندان و مفاخر علمی، مردم را به کتابخوانی و مطالعه، تشویق کنند.
 
وی ادامه داد: برگزاری سمینارهای مختلف با حضور اساتید برجسته علمی، تقدیر از بزرگان علم و صاحبان فکر و اندیشه و الگوسازی آنان برای علم دوستان، فراهم آوردن دسترسی آسان مردم به کتاب‌های مورد نیاز، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب و معرفی آثار تازه منتشرشده در فضای مجازی، سایت‌ها و رسانه‌ها و ... می‌توانند به بالا بردن سرانه کتابخوانی کمک کنند.
 
نویسنده رمان هم آواز ادامه داد: برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی گسترش فضای کتابخانه‌ها و مجهز شدن سالن‌‌های مطالعه، تجهیز بخش‌‌های کودک و مرجع به امکانات روز، روزآمدکردن قفسه‌های کتاب به کتاب‌های تازه و کتاب‌های قدیمی که تجدید چاپ شده و متناسب با نیاز اقشار مختلف مخاطبان، در این راستا خیلی مهم و تاثیرگذار است.
 
وی ادامه داد: دعوت از ادارات، مراکز علمی، دانشگاه‌ها، مدارس و...برای بازدید و آشنایی با خدمات کتابخانه‌ها، تقدیر از فعالان عرصه کتاب، معرفی کتابخانه‌ها و آدرس و ساعت فعالیت آنها در فضاهای مجازی، سایت‌ها و رسانه ها برگزاری نشست‌های علمی و برنامه‌های فرهنگیِ متنوع، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انگیزشی، علمی و مسابقات کتابخوانی، برگزاری اردوهای علمی و تفریحی برای اعضا و ... نیز در افزایش سرانه مطالعه در جامعه مؤثر است.
 
وی با اشاره به نقش کتاب و کتابخانه و کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: کتاب و کتابخانه و کتابخوانی باعث توسعه و پیشرفت فرهنگی در جامعه می‌شوند. جامعه‌ای که مطالعه‌ بیشتری داشته باشد و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن نهادینه شود، به پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... می‌رسد و جامعه‌ای متعالی و توسعه یافته و روزبه‌روز صنعتی‌تر خواهد شد، زیرا تسلط زیاد بر علوم، زمینه‌های کشف استفاده‌های کاربردی را فراهم می‌آورد.
 
وی تصریح کرد: مطالعه باعث کاهش اضطراب و استرس و شناخت بیشتر و رفع ابهامات و حل مشکلات زندگی، فعال ماندن مغز و تقویت حافظه، بهتر نوشتن و صحبت‌کردن، افزایش دایره واژگان، خواب راحت، افزایش قوه ادراک، تخیل و خلاقیت، افزایش مهارت‌ها و آشنایی با کسب و کارهای مختلف و درآمدزایی و ... می‌شود. نقش مطالعه در بالا بردن سطح آگاهی افراد و ارتقای سطح فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار چشمگیر است.
 
به گزارش ایبنا، میعادمهدی صفری متولد سال 1363در ایلام، دارای مدرک کارشناسی ریاضی کاربردی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی و دوره‌های هنری و علمی از مراکز معتبر علمی، در سطح کشور طی کرده است. از این نویسنده تاکنون فیلمنامه‌های تبسم عشق، سفید‌دستان بهشتی‏‫ و رمان هم آواز منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها