یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
بازار زینک تأمین است/ ورود محموله جدید به گمرک

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تأمین زینک در بازار، از ورود یک محموله جدید به گمرک خبر داد.

غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به وضعیت تأمین زینک در بازار، گفت: زینک در بازار به میزان کافی وجود دارد و فعالان حوزه چاپ و نشر می‌توانند با مراجعه به تعاونی یا بازار آزاد، نیاز خود را تامین کنند.  زینک موجود تولید سه برند معتبر است؛ البته در بعضی سایزها و گراماژها کمبود داریم  مثل سایز 40 میکرون، اما در بقیه سایزها مشکلی نیست.
 
وی با بیان اینکه رایزنی برای واردات زینک به کشور ادامه دارد، افزود: طی پیگیری‌ها توانستیم یک نوبت ارز دریافت و زینک به کشور وارد کنیم؛ این محموله اکنون در گمرک قرار دارد؛ همچنین برای واردات یک محموله دیگر درخواست ارز دادیم که در نوبت ترخیص قرار دارد.
 
وی تأکید کرد: یک کانیتنر زینک نیز به سفارش تعاونی در کارخانه چینی در حال تولید است و پس از تخصیص ارز و واریز مبلغ به ایران ارسال خواهد شد.
 
وی درباره قیمت زینک در بازار عنوان کرد: بهای زینک در بازار آزاد حدود 89 هزار تومان است، اما در تعاونی تلاش می‌کنیم زینک را در نهایت به قیمت 79 هزار و 900 تومان به اعضا ارائه کنیم.
 
شجاع در بخش دیگر صحبت‌ها خود به کسب و کار برخی لیتوگرافان اشاره کرد و گفت: بعد از تعطیلات عید نوروز، حجم سفارش‌ها در لیتوگرافی‌ها کاهش داشته است؛ حتی گاهی دیده می‌شود، برخی مجموعه‌ها دو یا سه روز فعالیت ندارند، در این میان همکاری‌ای براساس اعتماد بین لیتوگرافی‌ها ایجاد شده تا نوبتی کارها را بگیرند و مجموعه‌های مختلف از سفارش‌ها منتفع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها