در نشست خبری دومین نمایشگاه آینده صنعت چاپ مطرح شد؛
حمایت از شرکتهای دانشبنیان از برنامههای اصلی دومین نمایشگاه ایفپکس است
رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران در نشست خبری دومین دوره این رویداد به پیشبینی بخش ویژه برای شرکتهای دانشبنیان اشاره و بیان کرد: تعاملاتی با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم تا از حضور شرکتهای دانشبنیان در نمایشگاه حمایت کند.
در ابتدای این نشست، عابدین، با اشاره به برگزاری این رویداد بینالمللی از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه سال جاری، گفت: برای معرفی بهتر این نمایشگاه، با تمرکز بر مخاطبان هدف، مثل صاحبان برند و شرکتهایی که در حوزه چاپ، نشر و بستهبندی فعال هستند، ارتباط برقرار کردیم؛ همچنین با چاپخانهداران و مصرفکنندگان مواد مصرفی و واسطهای و تولیدات بستهبندی نیز ارتباط درخورتوجهی داریم.
وی افزود: در دومین «نمایشگاه آینده چاپ ایران» تمرکز ویژهای بر حضور جامعه دانشگاهی و افراد دانشگاهی داشتیم؛ زیرا هدف اصلی، انتقال دانش به بدنه چاپ و نزدیک کردن دانشگاه و صنعت است؛ بنابراین تور بازدید و حضور در نمایشگاه برای دانشجویان را پیشبینی کردهایم.
رئیس نمایشگاه «آینده چاپ ایران» ادامه داد: این رویداد امسال در دو طبقه مرکز دائمی نمایشگاههای بینالمللی مجموعه ایرانمال برگزار میشود؛ در سالن E0 نمایشگاه، فعالان حوزه ماشینآلات چاپ حضور دارند و در فضایی به وسعت 3 هزار مترمربع تولیدات خود را به نمایش میگذارند.
عابدین با بیان اینکه سالن E1، سالن اصلی نمایشگاه ایفپکس است؛ توضیح داد: غرفهگذاران این سالن در فضایی به وسعت 7 هزار مترمربع به عرضه محصولات چاپی و ملزومات تولیدی خود میپردازند. در این سالن، تولیدات مواد مصرفی و خدمات سختافزار و نرمافزار حوزه چاپ و بستهبندی نیز ارائه خواهد شد.
وی به پیشبینی بخش ویژه برای نوآوری و فناوریهای دانش بنیان صنعت در دومین نمایشگاه آینده صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: در این بخش، امکانات ویژهای برای فعالان دانش بنیان در نظر گرفته شده است؛ در این زمینه تعاملاتی با صندوق نوآوری و شکوفایی داشتیم تا از حضور شرکتهای دانشبنیان در نمایشگاه حمایت کند. در ایفپکس فضایی ایجاد کردیم و امیدوارم دولت هم حمایت کند.
عابدین همچنین به برپایی غرفه ایفپکس با هدف معرفی در رویدادها و نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: تیمهای بازاریابی ایفپکس، برای رفع نیاز مصرف حوزههای مختلف چاپ و بستهبندی با حضور در رویدادهای داخلی و خارجی تلاش میکند بازدیدکنندگان تخصصی را به نمایشگاه آینده چاپ ایران دعوت کند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران ادامه داد: کار خود در حوزه بازاریابی بینالمللی را با حضور در نمایشگاه کاغذ و مقوای دبی آغاز کردیم. از طریق شبکههای اجتماعی نیز اقدامات زیادی انجام دادیم تا ایفپکس را در رویدادهای بینالمللی معرفی کنیم.
وی تاکید کرد: در تعامل با وزارت امور خارجه ایران نیز توانستیم با سفارتخانه کشورهای مختلف ارتباط بگیریم و علاوه بر جلسات حضوری، از هیئتهای تجاری کشورهای گوناگون برای بازدید دعوت کردیم. در بخش بینالملل نمایشگاه 1402، هیات تجاری فعالان چاپ و بستهبندی افغانستانی از شهرهای کابل و هرات افغانستان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
رئیس دومین نمایشگاه «آینده چاپ ایران» به مذاکره با مراکز تجاری با چند کشور ازجمله کامرون، ایران و غنا، اشاره و بیان کرد: درادامه فعالیتهای اطلاعرسانی با 36 اتاق مشترک ایران در بازارهای چاپ و بستهبندی جهانی و 13 کمیته مشترک خارجی، با اتاق بازرگانی ایران و تهران نیز ارتباط گرفتیم.
عابدین در بخش دیگر این نشست گفت: با ۹ همکار رسانهای در صنعت چاپ در تعامل هستیم. این نمایشگاه یک رویداد بینالمللی ملی است و علاوه بر رسانههای داخلی در بخش بینالملل با گروه رسانهای «پرینت مدیا» که یک رسانه فعال در حوزه چاپ است، برای پوشش رسانهای با در منطقه قرارداد همکاری منعقد شده است.
وی با اشاره به انتشار فراخوان نمایشگاه در نشریات تخصصی، ادامه داد: نخستین شماره خبرنامه تخصصی و ماهانه نمایشگاه منتشر شده و قرار است برای بیش از 2هزار مخاطب با جدیدترین اخبار و اطلاعات مرتبط با حضور غرفهداران و فعالان حوزه چاپ و بستهبندی را اطلاعرسانی کند؛ این نشریه بهعنوان یک خبرنامه داخلی با هدف حفظ ارتباط با جامعه هدف در طول سال منتشر خواهد شد.
عابدین یادآور شد: نمایشگاه فقط چهار روز نیست؛ بلکه یک رویداد گسترده فراملی است که ارتباط خود را با بدنه صنعت در طول سال حفظ خواهد کرد؛ نیامدهایم که فقط برای چهار روز غرفه بفروشیم و تا سال آینده با آن خداحافظی کنیم، آمدهایم که اتفاقی بُردبُرد را رقم بزنیم و ارتباط شکل گرفته را تداوم ببخشیم.
بهگفته وی، در طول برگزاری نمایشگاه، 6کارگاه آموزشی با رویکرد آیندهنگرانه پیشبینی شده است. موضوعاتی مانند «تحول نرمافزارهای تخصصی در آینده صنعت چاپ»، «نقش چاپ امنیتی برای حفاظت از برند و فرآیندهای (ضد جعل) در آینده صنعت چاپ»، «جایگاه ساختار طراحی در آینده صنعت چاپ و بستهبندی»، «روند دیجیتالسازی چاپ صنعتی و تکنولوژیهای نوین» در آن دنبال میشود.
عابدین همچنین با تشریح شعار و نماد دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران گفت: «هر طلوع امیدی دوباره، هر جهش فرصتی جدید» شعار این دوره از نمایشگاه است، ما میخواهیم هر سال نمادی متفاوت داشته باشیم. نماد این دوره نشانی از طلوع آفتاب و جهش یوزپلنگ و شعار امسال، کامل کننده این نماد است.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره حضور ناشران در این رویداد نیز گفت: یکی از محورهایی که در نمایشگاه ایفپکس بر روی آن تمرکز کردهایم دیپلماسی فرهنگی است. فعالان حوزه نشر در بخش صادرات حضور پررنگی دارند، سال گذشته میزبان یک ناشر بودیم و امسال نیز تاکنون سه ناشر بزرگ که در حوزه صادرات فعال هستند در این نمایشگاه حضور دارند و به معرفی توانمندیهای خود در حوزه صادرات میپردازند.
بخش دیگر این نشست که با حضور نماینده شرکت چنمینگ و معرفی توانمندیهای این کارخانه اختصاص داشت. عابدین با بیان اینکه این کارخانه بهعنوان حامی اصلی این رویداد است، گفت: امسال توانستیم شرکت چنمینگ را که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا دنیا است را بهعنوان اسپانسر در نمایشگاه داشته باشیم. این مجموعه با 20 خط تولید در نقاط مختلف چسن و تولید سالانه ۶ میلیون تُن کاغذ و مقوا، از بزرگترین شرکتهای فعال در این حوزه است.
وی ادامه داد: برای صادرات محصولاتمان به بازارهای جهانی، باید از مواد اولیه مناسب استفاده کنیم. حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکانپذیر نیست و حضور این شرکت چینی میتواند در تامین مواد اولیه مناسب برای شرکتهای چاپ و بستهبندی اهمیت زیادی داشته باشد.
عابدین همچنین به حضور یکی از شرکتهای ایتالیایی فعال در حوزه بستهبندیهای انعطافپذیر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور برندهای معتبر جهانی در دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران، به تولیدکنندگان داخلی کمک زیادی میکند. تلاش داریم در کنار نمایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی، این رویداد را جهانی کنیم و برنامهمان این است که حداقل 30 درصد فضای نمایشگاهی تا پنجمین دوره ایفپکس به تولیدکنندگان و برندهای اختصاص داشته باشد.
بی، مدیر ایران و منطقهای شرکت چنمینگ در ادامه این نشست خبری، گفت: همه خطوط تولیدی چنمینگ را در دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران به نمایش میگذاریم و به تولیدکنندگان ایرانی ارائه میکنیم. از تمام چاپخانهها، برندها و کسانی که مصرف محصولات چاپی دارند دعوت میکنیم به این رویداد بیایند و با این برند چینی از نزدیک آشنا شوند.
در ادامه این نشست حسینی، مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال نیز در سخنانی گفت: این سایت نمایشگاهی با ۴۵ هزار مترمربع مساحت، ۱۵ هزار متر مربع فضای مفید برای برگزاری نمایشگاه دارد. مجموعه ایران مال دارای ۲۰ هزار متر مربع فضای پارکینگی، نزدیک به ۲۰۰ پارکینگ اختصاصی برای نمایشگاه در اختیار دارد.
وی ادامه داد: این مجموعه قابلیت برگزاری نمایشگاههای تخصصی، ورک شاپها، کنگرهها و رویدادهایی مثل ایفپکس را دارد.
حسینی، مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال در ادامه این نشست گفت: طبق تفاهمنامه مرکز نمایشگاهی ایران مال و شرکت نمایشگاههای بینالمللی ایران، از این به بعد مرکز نمایشگاهی ایرانمال بهعنوان سایت دوم آن شرکت شناخته میشود و مجوز نمایشگاههای ایرانمال هم از سوی سازمان توسعه تجارت صادر میشود.
به گزارش ایبنا؛ خبرنگاران با حضور در طبقه E1 مجموعه ایرانمال، از محل برگزاری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران بازدید کردند.
نظر شما