یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
بررسی و تحلیل مفهوم ناسیونالیسم در ایران معاصر

مؤسسه هزار آوای تاریخ درس‌گفتارهایی با عنوان «بررسی و تحلیل مفهوم ناسیونالیسم در ایران معاصر» با تدریس دکتر حسین آبادیان را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مؤسسه هزار آوای تاریخ درس‌گفتارهایی با عنوان «بررسی و تحلیل مفهوم ناسیونالیسم در ایران معاصر» با تدریس دکتر حسین آبادیان را برگزار می‌کند.

این درس گفتارها قرار است به صورت حضوری و آنلاین در پنج جلسه از ساعت 18 تا 20 در دفتر موسسه برگزار شود.

در پایان این کلاس‌ها به شرکت‌کنندگان گواهی دو زبانه ارائه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با 66403830 و 09100764142 تماس بگیرند.


حسین‌آبادیان، استاد تاریخ دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است. آبادیان به عنوان مؤلف و محقق تاریخ معاصر ایران، دوازده جلد کتاب و بیش از پنجاه مقاله پژوهشی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی منتشر کرده‌است. تحصیلات او از کارشناسی تا دکتری در دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته‌است. موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشدش، «مبانی تئوریک مشروطه‌خواهی و مشروعه‌خواهی» نام داشت که در تاریخ‌نگاری دوره مشروطه، از مفاهیم و مباحث فقهی و اصولی در تبیین این جنبش استفاده کرد. بخشی از این رساله با عنوان «مبانی نظری حکومت مشروطه و مشروعه» منتشر شد.

آبادیان از پژوهش‌گران تاریخ معاصر ایران است که رویکردی فلسفی و عقلانی به تاریخ دارد و از مفاهیم فقهی و اصولی برای تبیین تاریخ جنبش‌های فکری معاصر ایران بهره گرفته است. او برای فهم تاریخ ایران و تبیین وقایع تاریخ معاصر ایران از روش پدیدارشناسی سود می‌جوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها