شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
نمایش قالب‌های جدید نشر و بازی و سرگرمی آنلاین در نمایشگاه کتاب پکن

بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که با حضور 2500 ناشر از 56 کشور آغاز شده، زمینه آشنایی با قالب‌های جدید نشر و دو شرکت بازی‌ و سرگرمی را برای بازدید‌کنندگان فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) و به نقل از چاینا دیلی، بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، پنجشنبه 15 ژوئن در مرکز همایش ملی چین افتتاح شد. در این نمایشگاه پنج روزه با موضوع تبادلات عمیق و یادگیری متقابل، بیش از 200 هزار عنوان کتاب از 2500 ناشر و 56 کشور حضور دارند و الجزایر مهمان افتخاری امسال این نمایشگاه است.

این رویداد از سوی اداره ملی مطبوعات و انتشارات، وزارت علوم و فناوری، دولت و شهرداری پکن، انجمن ناشران چین و انجمن نویسندگان چین برگزار می‌شود. در نخستین روز این نمایشگاه، رویدادهای مختلف، روند تعمیق همکاری بین ناشران چین و کشورهای دیگر را نشان داد؛ همچنین نشان داد که ناشران انتظار دارند همکاری‌های بیشتری از طریق این رویداد بین‌المللی حاصل شود.

در مجموع 2500 غرفه‌دار، بیش از 200 هزار عنوان کتاب چینی و خارجی را در نمایشگاه کتاب امسال که در قالب آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه دارای بخش داخلی، خارجی، بخشی برای انتشارات آنلاین و یک بخش برای جشنواره بین‌المللی کتاب پکن است که در مجموع 51 هزار و 900 متر مربع مساحت دارد.

با احتساب آلمان و یونان، 14 کشور، غرفه‌های ملی برپا کرده‌اند. بیش از 50 ناشر بین‌المللی مانند «الزویر» و «ویلی» آفلاین در نمایشگاه کتاب شرکت کردند. نخستین‌بار، این رویداد در دو قالب نمایشگاه آنلاین برای نمایش فرم‌های مختلف نشر مانند ادبیات آنلاین و بازی‌های آنلاین است و NetEase و Tencent نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین 1500 شرکت‌کننده آفلاین در نمایشگاه از موسسات انتشاراتی داخلی، بین‌المللی و سازمان‌های مرتبط در مرکز همایش ملی این نمایشگاه حضور دارند، شرکت‌های خارجی حدود 60 درصد این تعداد را تشکیل می‌دهند.

بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی کتاب پکن همزمان با نمایشگاه کتاب تا 18 ژوئن ادامه دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها