جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
«سیاست خارجی و امنیتی چین» تمام شد!

تمام شمارگان کتاب «سیاست خارجی و امنیتی چین» به کوشش علی اسمعیلی اردکانی از سوی مخاطبان علاقه‌مند به مطالعات سیاست خارجی و روابط بین‌الملل خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران کتاب «سیاست خارجی و امنیتی چین» طرح و تدوین علی اسمعیلی اردکانی را جزء پرفروش‌های خود در نمایشگاه کتاب 1402 اعلام کرد.

چین دوباره به عنوان یک قدرت بزرگ به صحنه جهانی بازگشته است. تأکید بر «دوباره» با در نظر گرفتن درک تاریخی و بلندمدت از تاریخ تحولات نظام بین‌الملل است. درکی که نادیده گرفتن آن موجب طرح مباحثی غیر مستند از چگونگی رفتار، استراتژی و سیاست قدرت‌های بزرگ و به‌خصوص بازیگری در این مختصات یعنی چین در صحنه نظام بین‌الملل می‌شود.

این بازگشت در تقارن زمانی با تلاش آمریکا برای استمرار شرایط و جایگاه خود در نظام بین‌الملل قرار گرفته است. تبعات و پیامدهای جهانی این هم‌زمانی، از یک طرف به‌مانند تمامی موارد مشترک پیش ازاین، درباره امکان تغییر جایگاه قدرت‌های بزرگ در تاریخ نظام بین‌الملل است. موارد مشترکی مانند رقابت‌های همه‌جانبه، درگیری‌های مبتنی‌بر همراهی و ائتلاف و صف‌آرایی متحدان، برهم خوردن موازنه منطقه‌ای. بااین‌حال، چشم‌اندازها و روایت‌های متفاوتی از نتیجه نهایی این رقابت ترسیم و صورت‌بندی نظری و روایی شده است. در این کتاب بنا به ماهیت موضوع، برخی جنبه‌های این رقابت از منظر نگاه درونی به ساختار سیاست‌گذاری در چین تبیین شده است.

کتاب «سیاست خارجی و امنیتی چین» طرح و تدوین علی اسمعیلی اردکانی مجموعه مقالاتی است که هریک از نویسندگان مقالات تلاش کرده‌اند با توجه به جدیدترین مباحث مطرح‌شده درباره طراحی و تدوین سیاست خارجی و امنیتی چین، به تشریح و تبیین ابعاد مختلف هریک از این سیاست‌ها از یک منظر تحلیلی خاص بپردازند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها