چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
فروش مجازی کتاب در نمایشگاه کتاب گامی برای حمایت از کتابفروشی‌های استانی است

مدیرکتابفروشی واحه با اشاره به راه‌اندازی سامانه مجازی خرید کتاب همزمان با نمایشگاه کتاب تهران گفت: راه‌اندازی فروش مجازی کتاب توسط کتابفروشی‌ها به نوعی حمایت از کتابفروشی‌های استانی است.

سید‌فرزاد مدرسی‌فرد، مدیر کتابفروشی واحه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این رویداد فرهنگی به عنوان بزرگترین تحول فرهنگی در کشور است که هر ساله با حضور تعداد زیادی از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: ما هر ساله شاهد حضور فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه کتاب هستیم که می‌تواند در راستای هم‌نشینی و شناخت فعالان این عرصه در سطح کشور باشد.

مدیرکتابفروشی واحه ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد اجرای این رویداد فرهنگی هستیم اما با این تفاوت که در سطح استان‌ها نیز شاهد حضور مجازی کتابفروشی‌ها هستیم که می‌تواند تحول بزرگی در جهت معرفی کتابفروشی‌ها به جامعه کتاب و کتابخوانی باشیم.

مدرسی‌فرد گفت: در سال گذشته شاهد راه‌اندازی سامانه خرید آن‌لاین  از کتابفروشی‌ها توسط خانه کتاب بودیم که در ابتدا شاهد برخی از مشکلات بودیم اما به تدریج این مشکلات رفع شد که این گامی در جهت رفع بسیاری از مشکلات کتابفروشی‌ها بود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که امسال در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران از این تجربه استفاده شده است و کتابفروشی‌ها هم می‌توانند در قالب نمایشگاه مجازی کتاب1402  در این رویداد شرکت کنند.

مدیر کتابفروشی واحه بیان کرد: استقبال از این نمایشگاه مجازی خوب بوده است و‌امیدواریم در سال‌های آینده نیز این اتفاق صورت گیرد تا حمایتی از کتابفروشی‌ها نیز باشد.

مدرسی‌فرد بیان کرد:‌ امیدواریم اطلاع‌رسانی‌ها نیز بیشتر صورت گیرد تا علاقمندان به حوزه کتاب نیز از این اتفاق خبر دار شوند و بتوانند از ظرفیت استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان یزد گفت: پس از کرونا شاهد افت شدیدی در زمینه کتاب و کتابخوانی بودیم و در کنار ان نیز هزینه‌های بالا و بالا رفتن قیمت کاغذ باعث فاصله بین علاقمندان به حوزه کتاب شد اما به مرور این فاصله کمتر شده است و به نوعی مجدداً شاهد آشتی مردم با کتاب هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط