پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
از حضور مسئولان در نمایشگاه کتاب به نفع بهبود صنعت نشر استفاده می‌کنیم

محمدحسین آزادبخت گفت: هزار و ۳۷۰ مسئول از دستگاه‌های مختلف به نمایشگاه کتاب دعوت شدند. تلاش ما این است که از حضور مسئولان در این دوره نمایشگاه به نفع بهبود صنعت نشر استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدحسین آزادبخت، رئیس کمیته مراسم و میهمانان ویژه‌ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم، بیان کرد: امسال برای اولین‌بار از هزار و ۳۷۰ میهمان از قوای اجرایی، نیروهای مسلح، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، استانداران، ائمه جمعه و جماعات و نمایندگان محترم ولی فقیه دعوت کردیم تا در نمایشگاه سی‌وچهارم حضور فعال داشته باشند. در سال‌های گذشته این تمهید به این صورت وجود نداشت و این کمیته بیشتر بستری برای استقبال و تشریفات مسئولان بود و در نوع خودش قابل ستایش بود.

وی ادامه داد: تمهیدی که امسال از سوی رئیس نمایشگاه و قائم مقام آن اتخاذ شد این‌گونه بود که ما بتوانیم از بستر حضور مسئولان و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی به نفع صنعت نشر استفاده کنیم. با این دعوت که از مسئولان انجام شد، تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه حضور پیدا کردند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه بازدید و در مراسم افتتاحیه سخنرانی کرد.

مدیر کمیته مراسم و میهمانان ویژه همچنین گفت: با توجه به اینکه کشور تاجیکستان میهمان ویژه نمایشگاه امسال است، خانم زلفیه دولت‌زاده؛ وزیر فرهنگ تاجیکستان به نمایشگاه کتاب آمد و با مقامات فرهنگی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. امیر دریادار شهرام ایرانی؛ فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز از مهمانان ویژه روز نخست نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم بود.

وی با اشاره به اینکه بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب با حضور صد ناشر فعال است و این فرصت بسیار خوبی برای حضور فعالان صنعت نشر کشورهای دیگر است، افزود: تعدادی از سفرای کشورهای دیگر از جمله سفیر کشور تاجیکستان در روز نخست از نمایشگاه کتاب بازدید کردند. همچنین مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور مردم و مسئولان فرهنگی و وزیر فرهنگ کشور تاجیکستان برگزار شد.

مدیر کمیته مراسم و میهمانان ویژه سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیان کرد: پیش‌بینی ستاد برگزاری نمایشگاه مبنی بر این بود که مسئولان مختلف با موضوعات نمایشگاه کتاب آشنا شوند و علاوه بر از جریان‌ها و اتفاق‌هایی که در طول یک سال گذشته در صنعت نشر رخ داده است، شناخت پیدا کنند. تلاش ما این است که از حضور مسئولان در این دوره نمایشگاه به نفع بهبود صنعت نشر استفاده کنیم.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها