پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
«عقیق و ارغوان ۳» فراخوان یکدلی و وحدت و نزدیکی دل‌هاست

منصور محبی نویسنده ایلامی درخصوص کتاب تازه منتشرشده‌اش گفت: «عقیق و ارغوان ۳» استمرار فراخوان همدلی و وحدت و نزدیکی دل‌هاست.

منصور محبی نویسنده ایلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام گفت: عقیق و ارغوان ۳، استمرار فراخوان همدلی و وحدت و نزدیکی دل‌هاست و تلاش شده تا دوستی و مهربانی و صمیمیت را در میان مخاطبان به زبان قدرتمند شعر تقویت کند.

محبی ادامه داد: این کتاب، خروجی سومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی است که به همت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از سال 98 تا 1400 در سه دوره پیاپی برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: در این سه دوره برگزاری، ده‌ها نفر از شاعران آیینی سراسر کشور به زبان‌ها و گویش‌ها و لهجه‌های مختلف با مدح و منقبت و تعزیت و مرثیت اهل بیت علیهم السلام در این فراخوان معنوی ارادت خودت را به خاندان مطهر عصمت و طهارت نشان دادند و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

مؤلف کتاب «شخصیت پردازی در رمان دفاع مقدس» ادامه داد: سومین کنگره ملی عقیق و ارغوان با عنوان «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» توسط شاعران آیینی و با موضوع اربعین حسینی و حماسه عاشورا و نیز بخش جنبی دفاع مقدس ویژه شاعران استانی، با خروجی ارزشمندی همراه بود.
 
وی ادامه داد: مجموعه آثار برگزیده اولین و دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان «عقیق و ارغوان ۱ و ۲» و اخیرا جلد ۳ این کنگره با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در سال 1401چاپ و منتشر شده است.
 
به گزارش ایبنا منصور محبی، متولد ۱۳۵۷ شهرستان ملکشاهی ایلام و دانشجوی سال آخر مقطع دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی است و تاکنون کتاب‌های «آخرین آرزو»، «شخصیت‌پردازی در رمان دفاع مقدس»، «عقیق و ارغوان »(در 3 جلد) و «لار و کرونا»، با قلم ایشان منتشر شده است.
 
نشر زانا در ایلام، کتاب «عقیق و ارغوان 3» (آثار برگزیده سوین کنگره ملی اربعین در آیینه‌ی شعر اقوام ایرانی) را در 500 نسخه، 79 صفحه در نوبت چاپ اول 1401 و به قیمت 40 هزار تومان منتشر کرده است. در گردآوری این کتاب نینا اسدیان‌پور با مؤلف همکاری داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها