دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
اجرای ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته نکوداشت شیراز

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز از اجرای ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته نکوداشت شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، محمدعلی چوبینی ظهر دوشنبه در نشستی خبری اعلام کرد: امسال ویژه برنامه‌های یادروز شیراز از ۱۵ اردیبهشت شروع می‌شود و تا ۲۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد و حوزه‌های مختلفی در آن مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های روز شیراز از صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت با  غبارروبی و گل افشانی اماکن متبرکه آغاز می شود، افزود: در این روز مسابقه دوشهری با همت مجموعه ورزش و جوانان و هیئت دوومیدانی را خواهیم داشت.

چوبینی از اهتزاز پرچم شیراز در چند نقطه شهر خبر داد و گفت: در این روز آیین اختتامیه جشنواره آواها و نواهای رضوی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز از اجرای ویدئومپ به مناسبت روز شیراز روی برج آزادی تهران خبر داد و اعلام کرد: مراسم نکوداشت روز شیراز در روز شانزدهم اردیبهشتماه در باغ جهان نما برگزار خواهد شد که  سخنران محور است.

وی در ادامه اضافه کرد: در سه روز کارگاه‌های نقاشی با حضور اساتید هنرهای تجسمی برگزار می‌شود و روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات فوتبال محلات که با حصور ۹۰ تیم برگزار شده، خواهیم بود.

به گفته چوبینی، در قالب برنامه نقش ماندگار از سردیس پیشکسوتان هنرمند شیراز در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس رونمایی خواهد شد.

وی از اجرای نذر هنر برای اهدا آثار هنری برای آزادی زندانیان غیرعمد به مناسبت روز شیراز خبر داد و گفت: نشست شیراز شناسی با حضور استاد عبدالمهدی  مستکین در تالار آزادی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزاری سه جشن مردمی در باغ عفیف آباد در روزهای بیستم، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت به این مناسبت را مورد اشاره قرار داد و افزود: همچنین ۲ نشست ملی به
میزبانی شورای شهر برگزار می‌شود که میزبان رئیس شورای کلانشهرهای و مراکز استانها در شیراز هستیم.  همچنین شورای هیئات مذهبی کل کشور روزهای ۲۱ و ۲۲ در شیراز اجلاس خواهند داشت.

به گفته چوبینی، نشست اردیبهشت غزل و مشاعره با حضور اسماعیل آذر روز بیستم اردیبهشت ماه ازساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن گلستان مرکز فرهنگی سعدی برگزار می‌شود.  همچنین شب شعر شیراز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در باغ جهان نما در ساعت ۸ تا ۱۰ شب برگ از خواهد شد.

وی اعلام کرد که روز آخر هفته بزرگداشت شیراز به جشنواره گل سرخ اختصاص یافته و در اختتامیه هفته نکوداشت شیراز را داریم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در این نشست تصریح کرد: در روز شیراز اتفاقی که باید بیفتد رویدادهایی که در مجموعه شهر می افتد همه مردم و سمن‌ها و دستگاه‌ها خود را ملزم به حمایت بدانند.

وی با اشاره به اینکه این گونه برنامه ها باید مردمی بشود، بیان کرد: اماکن تاریخی متعلق به شهرداری در طول هفته رایگان است و باغ جهان نما، باغ دلگشا و برخی اماکن میراث هم رایگان پذیرای مردم خواهد شد.

وی از رایگان شدن استفاده از مترو در روز شیراز خبر داد و افزود: باغ عفیف آباد در طول این هفته رایگان است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه در این شهر کار بزرگ کردن سخت است از رسانه‌ها دعوت کرد در روی دادن کارهای بین المللی به این سازمان کمک کنند.

وی تصریح کرد: شیراز یک دبیرخانه رویدادها در همه زمینه ها نیاز دارد که همه دستگاه‌ها هم افزایی کنند و بنابراین پیگیر دبیرخانه دائمی روز شیراز هستیم.

وی در پایان اعلام کرد: همراه اول یک روز مکالمه رایگان به مناسبت روز شیراز به شهروندان ارائه می‌کند.

به گزارش ایبنا؛ سی برنامه به مناسبت روز شیراز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها