چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
نمایشگاه کتاب در بوستان کتاب سنندج برپا می‌شود

شهردار سنندج از برگزاری 30 برنامه شاخص و متنوع همزمان با هفته سنه(سنندج) خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در بوستان کتاب سنندج یکی از این برنامه هاست.

سیدانور رشیدی، با برشمردن برنامه های هفته سنه (هفته سنندج) به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران در کردستان گفت: شهر سنندج سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ و خاستگاه مشاهیر، مفاخر و هنرمندان بزرگی است که نام و نشان‌شان شهره جهانی دارد و همواره بر تارک تاریخ می‌درخشد.

وی ادامه داد: 6 اردیبهشت که در تقویم محلی به عنوان روز سنه نام‌گذاری شده ظرفیتی کم نظیر برای احیای آداب و رسوم اصیل گذشتگان، آشنا كردن نسل امروز با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهير كُرد و بررسی آثار شهرسازی و معماری سنندج است.

شهردار سنندج، با اشاره به برگزاری 30 برنامه شاخص و متنوعی همزمان با هفته سنه، افزود: همزمان با اولین روز از این هفته، بوستان کتاب که در سه راه ادب، روبرروی کتابخانه شهید مطهری واقع است، به بهره‌برداری می‌رسد.
رشیدی ادامه داد: همزمان با افتتاح و بهره‌برداری از بوستان کتاب سنندج، نمایشگاه کتاب در موضوعات مختلف و با حضور ناشران و کتابفروشی‌های استان برپا می شود.

وی برپایی نمایشگاه خوشنویسی و مسابقه حضوری نویسی در نگارخانه ارشاد، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت آصف، مراسم مولودی خوانی با سبک سنه در عمارت آصف، کارگاه حکایت گویی کودکان و نوجوانان در داستان های قدیمی سنندج توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اجرای گروه موسیقی فلکلور سنندج و اجرای موسیقی کلاسیک و پاپ را از جمله برنامه های شاخص این ایام اعلام کرد.

شهردار سنندج، ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پیوستن دیار آواها و نواها به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه موسیقی، کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در دوسال متوالی، دارنده پایتخت دف جهان و انتخاب آن به عنوان پایتخت نوروز جهان را از اقدامات ماندگاری برشمرد که با همت شهرداری و شورای شهر سنندج صورت گرفته و در معرفی و جهانی شدن بیشتر این دیار نقش بسزایی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها