پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
نویسنده «چپ‌دست‌ها» با «هیژده‌چرخ» آمد

«هیژده‌چرخ» نوشته یونس عزیزی از سوی انتشارات صاد راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، در مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» راوی اثر تصمیم می‌گیرد برای عضویت در حرم به عنوان خادمین افتخاری، در بخش کارگزینی حرم ثبت نام کند. این موضوع با سختی‌ها و مشکلاتی زیادی روبرو می‌شود اما در نهایت پس از پیگیری‌های زیاد و البته سفارش دوستی، موفق می‌شود به عنوان خادم افتخاری لباس بپوشد و  هر هفته یک روز در بخش خدمات سالمندان ویلچر بچرخاند و به زائرین خدمت کند.
 
«هیژده‌چرخ» روایت مواجه شدن این خادم با زائرین مختلف، دغدغه‌ها درونی خودش و گشت‌وگذاری در حرم است. راوی دست ما را می‌گیرد و به بهانه‌های مختلف مخاطب را به گوشه کنار حرم می‌برد. او به مکانی‌هایی از حرم نور می‌تاباند که کمتر دیده شده‌اند یا به دلایل مختلف مورد دقت و توجه زائر قرار نمی‌گیرند.
 
توضیحات او وجوه مختلفی از حرم را روشن می‌کند. گاهی به دل تاریخ می‌رود، گاه به معماری صحن‌ها و رواق‌ها و شبستان‌ها نظر می‌کند. در بخشی از این روایت‌ها به افرادی که در حرم دفن شده‌اند می‌پردازد و از همه مهم‌تر از مواجه خودش با زائرین یا زائرین با او پرده برمی‌دارد. در این مجموعه پای روایت نویسنده همچون چرخ‌های ویلچر که روی سنگ فرش‌ها و قالی‌های حرم حرکت می‌کند، چسبیده به زمین است.
 
به گزارش ایبنا، مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» اثر یونس عزیزی از سوی انتشارات صاد به چاپ رسیده است. پیش از این رمان «چپ‌دست‌ها» از سوی انتشارات شهرستان ادبی راهی بازار نشر شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها