شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کارگاه «ویرایش جامع» عبدالحسین آذرنگ برگزار می‌شود

کارگاه «ویرایش جامع» عبدالحسین آذرنگ از اردیبهشت امسال به همت انجمن صنفی ویراستاران برگزار خواهد شد.

مهناز مقدسی، دبیر انجمن صنفی ویراستاران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری کارگاه «ویرایش جامع» از 19 اردیبهشت‌ماه امسال، گفت: این کارگاه برای ویراستاران فعال در نشر، نویسندگان، مترجمان و سایر اهالی قلم کاربرد خواهد داشت و کل دوره حضوری است و شرکت‌کنندگان ملزوم به حضور در هم جلسات هستند.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های این دوره افزود: منظور از جامع در عنوان این کارگاه، نگرشی چند سویه و نظری به جنبه‌های گوناگون ویرایش است که تلاش می‌شود در این کارگاه به آن پرداخته شود.
 
مقدسی ادامه داد: انواع ویرایش‌های ساختاری – محتوایی، بنیادی، تکوینی زیرمجموعه ویرایش جامع است، در این کارگاه به تحلیل و نقد ساختاری – محتوایی مقالات تالیفی و سایر جنبه‌های ویرایشی آن‌ها پرداخته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در این کارگاه بر ویرایش زبانی و صوری تمرکز نمی‌شود، تاکید کرد: حضور در این رویداد برای ویراستاران باتجربه و فعال در صنعت نشر مناسب است و به نوویراستاران توصیه نمی‌شود.
 
به گفته مقدسی، کارگاه «ویرایش جامع» در 10 جلسه 120 دقیقه‌ای پیش‌بینی شده و از سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا 27 تیرماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها