شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
اجرای طرح «پاگردکتاب» در زنجان

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از اجرای طرح « پاگرد کتاب» در زنجان خبر داد و گفت: این برنامه به همت واحد آفرینش‌های ادبی در قالب نقد و بررسی کتاب‌ برگزار می‌شود.

شیرین دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان با داشتن جامعه هدفی که آینده‌سازان کشور هستند، برنامه‌های متعددی را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت 12 کتابخانه سیار وابسته به کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان در استان زنجان، افزود: هر کتابخانه سیار چند روستا را باهم پوشش می‌دهد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه علاوه بر فعالیت کتابخانه‌های سیار دوره‌های آموزشی در حوزه شعر و نویسندگی برگزار می‌شود، اضافه کرد: مدرسان این دوره‌ها از اعضای کانون پرورش فکری هستند.

دارایی با اشاره به اینکه در ایام کرونا این دوره‌ها به صورت مجازی برگزاری می‌شد و هم اکنون به صورت حضوری در حال برگزاری است، افزود: خروجی این دوره‌ها مثبت بوده و طی سال گذشته شاهد درخشش اعضای کانون پرورش فکری زنجان در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره قصه‌گویی بودیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همچنین از اجرای طرح « پاگرد کتاب» در زنجان خبر داد و گفت: این برنامه به همت واحد آفرینش‌های ادبی در قالب نقد و بررسی کتاب‌های چاپ شده برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست که با حضور جمعی از مربیان و اعضای انجمن نویسندگان نوجوان برگزار می‌شود، جمعی از اعضای ضمن قرائت آثار به نقد و بررسی داستان‌های کتاب مرتبط با کودک می‌پردازند.

دارایی گفت: برنامه پاگرد کتاب با هدف ایجاد انگیزه در اعضا برای تولید آثار جدید و بررسی تازه‌های نشر اجرایی می‌شود.

دارایی ادامه داد: پیش از این نیز برنامه پاگرد قلم همزمان با گرامیداشت روز قلم و با رویکرد بررسی سروده‌های جدید اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان برگزار شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در ادامه از برنامه‌ریزی برای فصل تابستان اعضای کانون پرورش فکری خبر داد و گفت: در فصل تابستان مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری در سطح استان و در ده‌ها پایگاه فرهنگی و هنری شهری و روستایی به کودکان و نوجوانان استان خدمات فرهنگی و هنری ارائه خواهند کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها