دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
افتتاح کتابخانه مرکزی گامی مهم در توسعه فرهنگی شهر است

فرماندار خرم‌آباد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خر‌م‌آباد با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید درباره افتتاح کتابخانه مرکزی نهایت همکاری را داشته باشند، افتتاح این کتابخانه را گامی بسیار مهم و ارزشمند در توسعه فرهنگی شهر دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خرم‌آباد، سال جاری به ریاست محمدباقر احمدی چگنی، فرماندار و با حضور داریوش بارانی بیرانوند، سرپرست شهرداری خرم آباد،  میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه‌های عمومی استان، رضا نیازی، قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مجید دریکوند، نائب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، حسین فلاح‌کردی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و سایر اعضاء در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد.

احمدی‌چگنی، ضمن قدردانی از مجموعه کتابخانه‌های عمومی در تجهیز کتابخانه مرکزی و با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و ترویج کتاب و کتابخوانی از مسائل بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه امری ضروری است و باید نهادهای فرهنگی برای توسعه آن در شهرستان تمام تلاش خود را به‌کار بگیرند.

فرماندار خرم‌آباد افتتاح کتابخانه مرکزی را گامی بسیار مهم و ارزشمند در توسعه فرهنگی شهر دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید درباره افتتاح این کتابخانه یاری‌گر اداره کتابخانه‌های عمومی بوده و فرمانداری خرم‌آباد نیز با همه توان خود در این موضوع حضور خواهد داشت.
 
زندیه شیرازی در این جلسه با بیان اینکه در دیدگاه مقام معظم رهبری کتاب و کتابخوانی از اهمیت فراوانی برخوردار است افزود: کتاب باید از ارکان زندگی خانواده‌ها و جامعه اسلامی باشد. ایشان درباره اهمیت کتاب می‌فرمایند: «در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.»

زندیه شیرازی به بحث تجهیز و بازطراحی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: بازطراحی و تجهیز کتابخانه مرکزی به صورت دقیق، برنامه‌ریزی شده و همه مراحل طبق برنامه در حال انجام است که در این‌باره نیاز به مساعدت دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی دریافت سهمیه کتاب و کار آماده‌سازی فنی این کتاب‌ها، انتخاب و خرید تجهیزات، پیگیری رفع نواقص ساختمان و جذب نیروی کتابدار را از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی برای افتتاح هرچه زودتر کتابخانه عنوان و بیان کرد: در بحث طراحی داخلی با موافقت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نظر داریم از المان‌ها و نمادهای بومی و محلی نیز استفاده کنیم که بنابراین نیز نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هستیم.

به گزارش ایبنا، در این جلسه فلاح کردی، ضمن قرائت دستور کار جلسه، گزارشی از میزان اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل را به حاضرین ارائه داد. برگزاری کارگاه آموزشی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور کتابداران  خرم‌آباد، طراحی پیشخوان کتاب در مناطق محروم شهر و روستاهای پُرجمعیت بخش‌های بیرانشهر، زاغه و پاپی و رنگ‌آمیزی نمای بیرونی کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها