دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
برگزاری نمایشگاه کتاب در فرهنگ‌سازی بسیار موثر است

استاندار لرستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در فرهنگ‌سازی بسیار موثر است، تأکید کرد: با همه ابزاری که به عنوان رسانه در اختیار داریم باید در ترویج فرهنگ مطالعه پیش‌قدم شد.

فرهاد زیویار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا) در خرم‌آباد، یکی از عمده‌ترین و بهترین راه‌های افزایش اطلاعات عمومی را مطالعه کتاب عنوان کرد و افزود: این امر زمینه‌ساز گام‌های بعدی برای رفع نیاز است و به‌گونه مطلوب جامعه را به قله پیشرفت در همه زمینه‌های مادی و معنوی می‌رساند.

استاندار لرستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب علاوه بر اینکه می‌تواند دسترسی مردم را به کتاب آسان کند، در فرهنگ‌سازی و ایجاد اشتیاق آن‌ها نسبت به کتاب موثر است عنوان کرد: از مهم‌ترین راهکارهای ترویج مطالعه در دسترس بودن کتاب است که می‌تواند زمینه و علاقه رجوع به کتاب را برای مخاطبان فراهم کند.

زیویار یکی از راه‌های ترغیب و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را پیش‌قدم شدن رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: همه ابزاری که با عنوان رسانه در اختیار داریم اعم از رسانه‌های مکتوب، نشریات و صدا و سیما باید در این زمینه کمک کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی از ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش همگان است اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در آشتی خانواده‌ها با کتاب بسیار مهم است و بستری برای توجه به کتاب و مطالعه از لایه‌های زیرین جامعه خواهد بود.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402  با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها