چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
امانت ماهیانه 4 هزار جلد کتاب به دوستداران کتاب در این شهرستان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد گفت: هم‌اکنون 3 هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بطور میانگین ماهیانه چهار هزار جلد کتاب به دوستداران کتاب امانت داده می‌شود.

حسن سالاری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: هم‌اکنون 3 هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و به‌طور میانگین ماهیانه 4هزار جلد کتاب به دوستداران کتاب امانت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پنج کتابخانه عمومی و مشارکتی شامل سه کتابخانه عمومی و  2 کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است، گفت: در این کتابخانه‌ها انواع کتاب با موضوع‌های متنوع و منابع مرجع، منابع دیداری و شنیداری و لوح فشرده  نگهداری می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد ادامه داد: کتابخانه‌های این شهرستان با بیش از ۷۵ هزار جلد کتاب، نسخه گویا و لوح فشرده تجهیز شد.

سالاری در ادامه با اشاره به اینکه در روستاهای با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت این شهرستان، کتابخانه عمومی دایر می‌شود، افزود: هم‌اکنون سه روستای آگریقاش، یوسف‌کند و قم قلعه این شهرستان به لحاظ جمعیتی شامل این طرح می‌شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد گفت: هم‌اکنون شهر گوک‌تپه دارای یک کتابخانه مجهز است و در شهر خلیفان هم در صورتی که مکانی در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار گیرد، به‌عنوان کتابخانه عمومی تجهیز خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد و سه روستای این شهرستان در ادوار مختلف به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست مهاباد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها