دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
«اول شما بفرما» مثال‌هایی از گفت‌وگوی مودبانه با والدین

کتاب «اول شما بفرما» مجموعه شعر کودک از فاطمه غلامی با تصویرگری حمید کارگری است که از سوی انتشارات جمال برای گروه سنی ب منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ صحیفه سجادیه پس از قرآن کریم و نهج‌البلاغه مهم‌ترین منبع شناخت اسلام و معارف دینی ماست. دعاهای این کتاب از تنوع بسیاری برخوردار و موضوعات گوناگونی را مورد توجه قرار داده است. از جمله مشهورترین دعاهای صحیفه سجادیه، دعا برای پدرومادر است که در ترتیب کنونی صحیفه، دعای بیست‌وچهارم است. در این دعا ما با حقوق والدین آشنا می‌شویم و در فضایی معنوی، وظایف خود را در مقابل آن‌ها می‌آموزیم.

از جمله نکاتی که امام سجاد علیه‌السلام در این دعا به ما می‌آموزد، اهتمام ویژه به گفت‌وگوی مودبانه با والدین است. فرزندی که نتواند گفت‌وگوی مودبانه با والدین خود داشته باشد، نمی‌تواند ارتباط صحیحی با آن‌ها برقرار کند.

کتاب «اول شما بفرما» شامل 15 شعر کودک است که کودکان را با نمونه‌ها و مثال‌هایی از گفت‌وگوی مودبانه با والدین آشنا می‌کند. اشعار این کتاب را فاطمه غلامی سروده و حمید کارگری تصویرگری کرده است. عنوان اشعار کتاب عبارت‌اند از: «ماشینم کجاست؟»، «استراحت»، «یک بوس کوچک»، «نوشابه»، «دستپخت بابا» و ... .

«اول شما بفرما» در 32 صفحه مصور رنگی با شمارگان 2 هزار نسخه و به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات جمال برای گروه سنی ب منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها