چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
رونمایی از ۲ عنوان کتاب اسناد دفاع مقدس در مازندران

همزمان با برگزاری همایش ملی اسناد در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی مازندران، از ۲ عنوان کتاب اسنادی «اسناد مشرح مذاکرات مقامات ایران و عراق پیرامون اسراء و مفقودین» و «از خون دل نوشتم» نامه‌های حجت‌الاسلام «جمشیدی» به فرزند شهیدش رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم افتتاحیه همایش ملی اسناد، روز سه‌شنبه 4 مرداد در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی استان مازندران با حضور مجازی امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، «روح‌الله سلگی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و حجت‌الاسلام «محمدحسن جمشیدی» پدر شهید «مهدی جمشیدی» و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

در این همایش که به مدت ۲ روز با حضور ۱۰۰ تن از اساتید و مدیران اسنادی کشور و با مدیریت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و میزبانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود، از ۲ عنوان کتاب اسنادی «اسناد مشرح مذاکرات مقامات ایران و عراق پیرامون اسراء و مفقودین» و «از خون دل نوشتم» نامه‌های حجت‌الاسلام «محمدحسن جمشیدی» به فرزند شهیدش «مهدی جمشیدی» رونمایی شد.

در این مراسم امیر سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت برخط به سخنرانی پرداخت و ضمن پاسداشت یاد و خاطره سالروز عملیات مرصاد گفت: با استفاده از روش‌های علمی برای ساماندهی و دسترسی همگانی به این آثار باید تلاش شود.

وی افزود: این گردهمایی اهداف آموزشی دارد از جمله: توانمندی، بهره مندی و بهره وری بهتر، اجرای تاکتیک‌های آموزشی با موضوع توصیفات یادگاران دفاع مقدس، بازخوانی و بازنویسی اسناد و آشنایی با دستاورد‌های دفاع مقدس که کار در این حوزه‌ها یک کار ملی محسوب می‌شود.

سردار غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خود یک جهاد تبین است و تعریف آن چیزی است که دشمنان این روز‌ها به دنبال تحرف واقعیت‌ها است و با تاکید رهبر معظم انقلاب با جمع اوری این سرمایه‌ها برای نسل آینده یک تاریخ مصور و ثبتی خواهیم گذاشت.

سردار ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: در یک ماه گذشته مازندران برای سومین مرتبه است که میزبان مناسبت‌های مختلف مربوط به برنامه‌های حفظ آثار کشوری است و این گردهمایی با حضور نمایینده ۲۸ استان کشور در ۲ روز برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در این گردهمایی گفت: مازندران استانی که از سال ۲۵۰ هجری قمری و ۱۲۵۰ سال قبل با نام علویان همواره نخستین مردمانی بودند که برای دین اسلام و انسانیت و تشیع پیش قدم بودند و امروزه هم با ثبت بیشترین آمار شهدا در جبهه دفاع از حرم و جان فشانی‌های قهرمانان این دیار در جنگ تحمیلی مدال افتخار را به گردن دارد.

سلگی افزود: امروز هم در جنگ هیبریدی و شناختی که دشمن به راه انداخته است ما با شتانخت و مطالعه و اجرای همان آثار دفاع مقدس پیروز خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها