وی با اشاره به پژوهش مرکز تحقیقات صداوسیما و پیمایش ملی مصرف بازیهای رایانهای تاکید کرد: بر اساس پژوهشهای صورت گرفته آمار استفاده از بازیهای رایانهای در کشور رو به افزایش است و طبق پیمایش انجام شده توسط بنیاد، سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۲ میلیون «بازی کننده» در ایران وجود دارد.
اسماعیلی ادامه داد: تصدیگری یکی از آسیبهای جدی است که همواره نهادهای فرهنگی را تهدید میکند و بنیاد ملی بازیهای رایانهای با توجه به ظرفیتهای بالایی که در حوزه درآمدزایی دارد میتواند با برنامهریزی مناسب از گزند این آسیب در امان بماند.
اهمیت تقویت حوزه اطلاعرسانی
وی در ادامه بر تقویت حوزه اطلاعرسانی بنیاد ملی بازیهای رایانهای تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی حوزه اطلاعرسانی اقدامات و تولیدات بنیاد ملی بازیهای رایانهای از اهمیت به سزایی برخوردار است و در این راستا همیاری بیشتر مسئولان سازمان صداوسیما در این زمینه موثر است.
رویدادهای بینالمللی بهترین فرصت معرفی تولیدکنندگان داخلی
همچنین حجتالاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه بر اهمیت حضور نمایندگان کشور در رویدادهای جهانی بازیهای رایانهای اشاره کرد و افزود: محافل بینالمللی بازیهای رایانهای بهترین فرصت برای معرفی بهترین تولیدات این حوزه به شمار میرود و در این زمینه باید شرایط حضور بازی سازان ایرانی تسهیل شود.
وی افزود: همچنین باید شرایطی فراهم شود تا چرخه اقتصادی بازیهای رایانهای داخلی به ثبات و آرامش نسبی برسد تا بازیسازان خوش فکر داخلی بدون کمترین دغدغه دست به خلق بازیهای درجه یک بزنند.
حجت الاسلام قمی در پایان ضمن اعلام آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری و حمایت از تولید بازیهای فاخر گفت: بازیهای رایانهای باید جریانساز باشد و منجر به فعالسازی بخش خصوصی در عرصه تولید و نشر بازیهای مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی شود.
مهدی صرامی رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه ای نیز در این جلسه گفت: امیدواریم در دولت مردمی از تمام ظرفیت نهادها برای حمایت از ایفای نقش این بنیاد در حوزه ساماندهی وضعیت فروشگاههای مجازی بازیهای رایانهای استفاده شود.
وی تصریح کرد: فروشگاههای مجازی باید ملزم شوند تا ردهبندی سنی تمام بازیها از جمله بازیهای موبایلی را نمایش دهند. ردهبندی سنی باید در هر فروشگاهی که مردم بازی را تهیه میکنند توسط فروشگاهها نمایش داده شود. در غیر این صورت بخشی از زحماتی که در بنیاد برای نظارت بر بازیهای رایانهای و ردهبندی سنی کشیده میشود به هدر میرود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهاد میکنم موضوع تولید بازیهای تاریخی و تمدنی ایران در این دوره جدی گرفته شود. تولید بازیهای تمدنساز با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانهای و وزارت آموزش و پرورش باعث تعمیق هویت اسلامی ایرانی دانشآموزان میشود.
همچنین سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در این جلسه گزارشی از عملکرد این بنیاد در سالهای اخیر ارائه کرد.
گفتنی است، در پایان این جلسه احکام اعضای جدید هیات امنای بنیاد ملی بازیهای رایانهای از سوی وزیر فرهنگ اهدا شد.
نظر شما