چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)

در بیست و هشتمین هفته از پویش مردمی «چهارشنبه‌های امام رضایی» کتاب «سیره پیامبر(ص)به روایت امام رضا(ع)» را مرور ‌می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، کتاب «سیره پیامبر(ص)به روایت امام رضا(ع)» که به قلم استاد محمد حکیمی در هر بخش، نخست رفتار پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار داده و پس‌ از آن به تبیین آیات و روایاتی که این روش و سیره را ستوده پرداخته است.
 
این اثر، در فهرست آثار مستند با محوریت رفتار و سیره پیامبر(ص) است؛ زیرا آنچه را که حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) نقل فرموده، بر اساس روایت منقول از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است و صحت و جامعیت این روایات تا بدان جاست که مورد قبول و تأیید امام کاظم(ع)، امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بوده است. متن این کتاب احادیثی است که حضرت رضا(ع) از پدرانشان در مورد سیره، رفتار و کردار پیامبر نقل کرده‌اند.ائمه اطهار(ع) پیامبر گرامی اسلام(ص) را بهتر از دیگران می‌شناسند و از این نظر کتاب منتشرشده، نه‌ تنها برای تمام طبقات جامعه، بلکه برای برادران اهل تسنن نیز بسیار آموزنده است.
 
نحوه رفتار با کودکان و فقرا، برآوردن نیازهای مردم، خبرگیری از حال نیازمندان، نحوه رفتار با فرهیختگان، احترام به مردم، صبر و شکیبایی، حقوق مساوی و برابر، مهربانی نسبت به آحاد امت، روی گشاده و... از جمله صفات و خصلت‌هایی است که در سیره پیامبر(ص) دیده می‌شود و در این اثر به آن اشاره‌شده است.
 
کتاب «سیره پیامبر(ص)به روایت امام رضا(ع)» به قلم محمد حکیمی با ویراست محمدرضا نجفی در 192 صفحه قطع رقعی به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.
 
خاطرنشان می‌شود هم‌اکنون از این کتاب پویش مطالعاتی با جوایز مالی توسط آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها