جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
شاعر پیشکسوت بروجردی درگذشت

احمد حجتی بروجردی، شاعر پیشکسوت بروجردی در 86 سالگی درگذشت.

میثم جعفری، رئیس دفتر شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، گفت: احمد حجتی بروجردی، شاعر پیشکسوت و نام‌آشنای بروجردی صبح امروز جمعه (2 اردیبهشت) در سن 86 سالگی بر اثر بیماری در تهران درگذشت.

جعفری افزود: احمد حجتی بروجردی سال ۱۳۱۵ در بروجرد متولد شد. دوران تحصیل ابتدایی را در این شهر سپری کرد و برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و در دانشگاه تهران موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته علوم طبیعی شد. وی همچنین در دانش‌سرای عالی دوره‌ی تربیت دبیری را گذراند و در پایان به استخدام آموزش وپرورش بروجرد در آمد.
 
رئیس دفتر شعر و ادب بروجرد گفت: استاد حجتی پس از انقلاب به جمع انجمن ادبی اوستا در بروجرد پیوست و در کنار استادانی همچون حسن گودرزی (کوشا) و مرتضی ذاکر و فلسفی به مراوده ادبی پرداخت.

جعفری افزود: اشعار استاد حجتی بروجردی به گویش و لهجه بروجردی و فارسی که در آن از غزل و رباعی گرفته تا مثنوی و دوبیتی وجود دارد دسته‌بندی می‌شوند.

وی گفت: کتابی از اشعار او با نام «گلدشت» از سوی سعید شیرین‌بیان به چاپ رسیده است که منافع آن‌را به صندوق ایتام بروجرد تقدیم کرد.

جعفری گفت: یکی از معروف‌ترین اشعاری که وی سروده شعری در وصف بروجرد است:
شهر پر دارو درختم ووری یرد              نو عروس تیره بختم ووری یرد
شی وشت شد که چنی بیماری؟       خلوت وبی کسی و بی یاری
(شهر پر از دار و درختم بروجرد، نو عروس تیره بختم بروجرد، چه به روزت آمد که این‌چنین بیمار شده ای؟، این‌چنین خلوت و بی کس و بی یار شده ای؟)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها